Reklamy Google'a na ulicach Londynu

Reklamy Google'a na ulicach Londynu

Reklamy Google'a na ulicach Londynu
Źródło zdjęć: © Giznet.pl
03.11.2015 12:22, aktualizacja: 03.11.2015 13:36

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że w internecie trudno uniknąć reklam Google'a. Już wkrótce mogą się one pojawić również na ulicach naszych miast. Może się tak stać, jeśli Google będzie zadowolone z testów, jakie trwają obecnie w Londynie.

Jak donosi "Business Insider", na londyńskich ulicach (oraz na stacji kolejowej Waterloo) pojawiły się trzy, dość nietypowe billboardy. W odróżnieniu od bardziej tradycyjnych przestrzeni reklamowych, te urządzenia wyświetlają reklamy biorąc pod uwagę aktualizowane na bieżąco dane na temat pogody, natężenia ruchu czy wydarzeń odbywających się w pobliżu. Za dobór wyświetlanych treści reklamowych odpowiadają algorytmy DoubleClick - firmy zajmującej się dostarczaniem reklam w sieci, która przejęta została przez Google jeszcze w roku 2008.

Umieszczenie takich billboardów jest swego rodzaju eksperymentem ze strony Google. Jak wyjaśnia Tim Collier z DoubleClick, firma chce dowiedzieć się, czy stosując metody podobne do tych, jakich używa się w sieci, można lepiej dopasowywać reklamy zewnętrzne i czy będą one miały wpływ na ich skuteczność.

Nietrudno sobie zatem wyobrazić, że w deszczowy dzień wyświetlane będą reklamy parasoli i płaszczy przeciw deszczowych. Podczas upałów Google zaserwuje nam pewnie reklamy lodów i basenów, a w korkach wyświetli oferty podróżowania metrem i koleją. Możliwości są ogromne, a my będziemy poddawani kolejnym zabiegom marketingowym, tym razem uzależnionym nawet od aktualnej pogody.

W najbliższej przyszłości zalew „inteligentnych” reklam zewnętrznych raczej nam nie grozi, ale jak widać Google już nad tym pracuje.

Polecamy na stronach Giznet.pl: UE: Koniec neutralności sieci Źródło: Giznet.pl / WP.PL

Źródło artykułu:Giznet.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)