Raiffeisen Bank wdraża bankowość desktopową

Raiffeisen Bank wdraża bankowość desktopową02.10.2009 14:30
Raiffeisen Bank wdraża bankowość desktopową
Źródło zdjęć: © Internet standard

Raiffeisen Bank wprowadza system bankowości internetowej w wersji instalowanej na komputerze. Co interesujące, sam bank uważa to działanie za ślepą uliczkę

R-Quick, bo tak nazywa się aplikacja, w szczególności kierowany jest do klientów, którzy nie mają dostępu do stałego łącza. Dane jakie są ściągane na komputer użytkownika to aktualne informacje o środkach na koncie, ostatnio wykonanych transakcjach, transakcjach zaplanowanych, informacje o walutach, itp. Nie ma potrzeby pobierania grafik, innych komponentów, co znacznie obniża ilość przesyłanych danych.

Logowanie i wykonywanie operacji wygląda identycznie jak w przypadku systemu z przeglądarki. _ "Właściwie, to klient nie zauważy jakiejkolwiek różnicy. No chyba, że korzysta z modemu i ma słaby zasięg. Wówczas sprawdzenie salda oznacza przesłanie 230 kb danych. W Aliorze to blisko 1,3 MB. Znacznie lepiej wypada tutaj mBank i MultiBank" _ - podaje Raiffeisen Bank w oświadczeniu.

288769546817714323
Źródło zdjęć: © (fot. Internet standard)

Aplikację można pobrać ze strony http://www.r-bank.pl. Co jednak interesujące, bank dosyć niecodziennie wyraża się o swoim nowym produkcie. Część treści z oświadczenia banku załączamy poniżej:

_ Nowe podejście do bankowości internetowej jest bardzo ciekawe. Można powiedzieć, że idzie pod prąd obecnym tendencjom. I chociaż to mała rewolucja na rynku, to nie spodziewamy się, żeby wiele to zmieniło. Dlaczego? Po pierwsze ze względów praktycznych - klient woli zapamiętać login i hasło i korzystać z różnych komputerów. Po drugie do sprawdzenia samego salda lepsza jest już bankowość mobilna, więc R-Quick jest pewnego rodzaju półśrodkiem. Wiadomo, że standardowy system Raiffeisena wymaga bardzo dobrego łącza - znacznie lepszego niż większość najpopularniejszych systemów webowych. Czy zatem to ślepa uliczka? Naszym zdaniem po części tak, bo raczej inni tego nie powtórzą. Internet, również ten mobilny będzie zapewne coraz szybszy, a transfery przestaną być problemem. Wówczas taka aplikacja przestanie mieć przewagę. Zanim jednak do tego dojdzie, minie sporo czasu. Dlatego to ogromny plus dla banku, że wychodzi frontem do klienta - zwłaszcza, że nie mówimy tu o setkach tysięcy użytkowników, więc dla banku to
oczywiście wysiłek, żeby stworzyć aplikację dla góra kilkunastu tysięcy klientów. Tym bardziej należy to docenić, bo w połączeniu z bankowością mobilną, bank rzeczywiście ma jedną z ciekawszych ofert na rynku - przynajmniej jeśli chodzi o dostęp do rachunku, a także o bezpieczeństwo. _

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)