Przestępcy rezygnują ze spamu

Przestępcy rezygnują ze spamu
Źródło zdjęć: © via chip.pl

08.07.2011 15:15, aktual.: 08.07.2011 15:27

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Według nowego raportu firmy Cisco Systems ilość tradycyjnego, masowo rozsyłanego spamu spada, a cyberprzestępcy zwracają się ku bardziej zyskownym, precyzyjnie wymierzonym atakom

W nowym raporcie na temat bezpieczeństwa firma Cisco informuje, że w skomplikowanym i stale zmieniającym się świecie internetowej przestępczości dokonała się fundamentalna zmiana strategii. Zamiast tradycyjnie rozsyłanych, ogromnych ilości spamu, cyberprzestępcy wolą bardziej uciążliwe finansowo dla swoich ofiar ataki, które wymierzone są przeciw konkretnym firmom lub instytucjom.

Obraz
© Phising coraz częściej zastępuje spam (fot. via chip.pl)

Badania przeprowadzone przy pomocy systemu Cisco Security Intelligence Operations wskazują na wzrost liczby ataków wymierzonych w konkretne cele. Szkodliwe oprogramowanie jest wykorzystywane przeciw ściśle określonym użytkownikom lub grupom użytkowników w celu kradzieży własności intelektualnej.

Kluczowe ustalenia raportu "Ataki na pocztę elektroniczną - tym razem to sprawa osobista"

- Zyski z masowo rozsyłanego spamu zmniejszyły się o ponad 50%, z 1,1 mld USD w czerwcu 2010 do 500 mln USD w czerwcu 2011.
- Ilość wysyłanego spamu spadła od czerwca 2010 do czerwca 2011 z 300 mld do zaledwie 40 mld wiadomości dziennie.
- Wzrosła liczba ataków, polegających na wyłudzaniu informacji, oszustw i ataków destrukcyjnych, skierowanych przeciw konkretnym firmom lub osobom.
- Liczba wyłudzeń informacji zwiększyła się trzykrotnie, a oszustw i szkodliwych ataków - aż czterokrotnie.
- Łączne koszty poniesione przez firmy i instytucje na całym świecie, w związku z wymierzonymi w nie atakami, wynoszą rocznie 1,2. mld USD.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Gmail zmienia twarz, inspiruje się Google+"

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)