Produkcja Xbox Series była opóźniona. Poznaliśmy powody

Produkcja Xbox Series była opóźniona. Poznaliśmy powody
28.11.2020 11:29
xbox
xbox
Źródło zdjęć: © Pexels

Microsoft później od Sony zaczął wypuszczać na rynek nową generację swoich konsol. Przyczyną było oczekiwanie na technologię usprawniającą maszynowe uczenie.

A konkretniej – Xbox był opóźniony przez technologię RDNA 2. "To nie tylko ray tracing, ale także technika Variable Rate Shading (VRS), czyli najprościej ujmując, możliwość realizacji cieniowania sceny przy zmiennej precyzji". Tym sposobem twórca gry może oszczędzać zasoby obliczeniowe w tych partiach obrazu, gdzie topowa jakość nie jest niezbędna, jak miejsca słabo oświetlone” – pisał Piotr Urbaniak na dobreprogramy.pl.

Fani i media podejrzewali początkowo, że opóźnienia to – a jakże – skutek pandemii. Jednak Phil Spencer, szef Xboxa, w niedawnym wywiadzie dla The Verge zdradza, że chodziło jednak o RDNA 2. Tu Microsoft nie mógł działać, jak mu się podoba, bo rozwiązania te tworzy kto inny – AMD. A konsola bez chipów od tego producenta byłaby po prostu bezużyteczna.

- Byliśmy nieco w tyle za Sony, jeśli o to chodzi, bo zaczęliśmy późnym latem. Potem trzeba to jeszcze wysłać przecież do wszystkich sprzedawców i dystrybutorów – tłumaczy Spencer. Jak się później okazało, to jednak w pierwszym etapie sprzedaży nowych konsol nie przeszkodziło. Przynajmniej tak twierdził sam Spencer, zapewniając że Xboksy biją rekordy sprzedaży, ale jednocześnie nie podając konkretnych liczb.

Obecnie Microsoft na pierwszym miejscu stawia produkcję modeli Series X o większej mocy, zaś wyrównanie produkcji poszczególnych modeli przewidziane jest na drugi kwartał przyszłego roku. Tymczasem Sony właśnie rozwiązało kilka problemów technicznych ze swoją konsolą: użytkownicy skarżyli się między innymi na kłopoty z ładowaniem pada.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)