Pracodawcy coraz częściej wykorzystują media społecznościowe

Pracodawcy coraz częściej wykorzystują media społecznościowe

Pracodawcy coraz częściej wykorzystują media społecznościowe
Źródło zdjęć: © chip.pl
17.11.2014 13:59, aktualizacja: 17.11.2014 16:21

Firma Jobvite, zajmująca się tworzeniem oprogramowania wspomagającego procesy rekrutacyjne, opublikowała wyniki swojej corocznej ankiety, przeprowadzonej wśród pracodawców. Jej głównym tematem jest wykorzystanie przez nich mediów społecznościowych, a wnioski niezbyt optymistyczne dla tych, którzy takie platformy komunikacji traktują niefrasobliwie.

Okazuje się bowiem, że aż 93 proc. ankietowanych przedstawicieli firm zamierza w najbliższej przyszłości wykorzystać informację z mediów społecznościowych do pozyskiwania nowych pracowników. Zainteresowanie nimi rośnie zresztą z roku na rok, a 51 proc. pytanych przyznało, że zamierza zwiększyć inwestycje w ten sposób rekrutacji. I można by pomyśleć, że to tylko fascynacja nowymi metodami, które dobrze wyglądają na korporacyjnych spotkaniach i podsumowaniach kwartalnych, gdyby nie to, że rekruterzy faktycznie biorą pod uwagę to, co widzą na takich profilach. 55 proc. z nich przyznało, że zdarzyło im się zmienić zdanie na temat potencjalnego kandydata po przejrzeniu jego aktywności na portalu społecznościowym. Przyznają, że dzięki temu mogą poznać przyszłych pracowników lepiej niż tylko z rozmów kwalifikacyjnych czy lektury CV.

Co ciekawe, chociaż odsetek firm wykorzystujących platformy społecznościowe w pozyskiwaniu kandydatów do pracy jest bardzo duży, to zaledwie 18 proc. z nich przyznało, że są w tej dziedzinie ekspertami. Wygląda więc na to, że jak na razie pracodawcy i rekruterzy starają się wykorzystywać możliwości, jakie dają im nowe formy komunikacji, ale robią to nieco po omacku. Tym bardziej więc, niestety, poszukujący prace powinni wykazywać rozsądek w ich wykorzystywaniu.

A w jakich branżach najbardziej zwraca się uwagę na profile społecznościowe kandydatów? Jobvite zaleca szczególną uwagę tym, którzy poszukują pracy w dziedzinach, w których jest największa konkurencja – w tym m.in. IT, marketing czy sprzedaż.

A dlaczego pracodawcy decydują się na używanie mediów społecznościowych w swoich poszukiwaniach? Az 44 proc. z nich uważa, że przekłada się to na lepszą jakość pracowników, a także możliwość szybszego dotarcia do ich większej liczby. 34 proc. zauważa przy tym zmniejszony czas, potrzebny na ich pozyskanie.

Co ciekawe, w podsumowaniu ankiety Jobvite pisze, że zwiększenie zainteresowania platformami społecznościowymi wśród pracodawców wynika przede wszystkim z tego, że jest im coraz trudniej pozyskać wartościowych pracowników. Wykorzystują je więc nie tylko do tego, by lepiej poznać kandydatów, ale też zachęcić potencjalnych pracowników i przekonać ich, że to właśnieta a nie inna firma będzie dobrym krokiem na drodze ich kariery.

Pieśnią przyszłości ciągle pozostaje za to wykorzystanie w rekrutacji technologie mobilne. Wprawdzie 43 proc. rekruterów przyznaje się do używania możliwości, które dają im nowoczesne smartfony, ale jednocześnie aż 59 proc. przyznaje, że ich firmy nie inwestują ani grosza w strony mobilne. Można się jednak spodziewać, że będzie się to w najbliższej przyszłości zmieniać.

_ DG _

Sprzęt elektroniczny w najniższych cenach. Sprawdź oferty!Sprzęt elektroniczny w najniższych cenach. Sprawdź oferty!

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)