Prace nad tym produktem trwały blisko 4 lata. Wykorzystując nowe technologie P&G stworzyło innowacyjne i inkluzywne opakowanie popularnego produktu

Prace nad tym produktem trwały blisko 4 lata. Wykorzystując nowe technologie P&G stworzyło innowacyjne i inkluzywne opakowanie popularnego produktu

Źródło zdjęć: © materiały partnera
Paulina Kurowska-Ciupka
24.04.2023 10:19

P&G przy użyciu zaawansowanych technologii stworzyło produkt, który dba o czystość i świeżość ubrań, bezpieczeństwo użytkownika, środowisko oraz uwzględnia potrzeby osób z wadami wzroku i niepełnosprawnością ruchową. Mowa o kapsułkach Ariel z technologią COOLCLEAN™, które zamknięto w nowym, innowacyjnym opakowaniu ECOCLIC®.

Kapsułki Ariel są doskonale znane na polskim rynku, ale P&G stale je udoskonala, by odpowiadały na różnorakie potrzeby użytkowników. Konsumenci oczekują, by detergenty do prania nie tylko usuwały uporczywe plamy, zapewniały ubraniom długie życie, ale też by były bardziej przyjazne środowisku, umożliwiały zmniejszenie rachunków za prąd, a także by bez większego wysiłku mogły korzystać z nich osoby z ograniczoną sprawnością. Dlatego powstało opakowanie ECOCLIC®, które łączy w sobie wszystkie te cechy.

Precyzyjna odpowiedź na potrzeby klientów dzięki AI

P&G regularnie wykorzystuje zaawansowane technologie cyfrowe przy wprowadzaniu swoich innowacji. Nie inaczej było przy Ariel ECOCLIC®. Punktem wyjścia do prac nad opakowaniem było użycie najnowocześniejszej technologii, takiej jak AI czy machine learning w celu pozyskania precyzyjnych danych na temat zachowań i potrzeb konsumentów. – Od początku istnienia P&G podstawą każdej innowacji było zrozumienie, czego konsumenci potrzebują i jak nasze marki mogą na te potrzeby odpowiedzieć – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G.

Ariel ECOCLIC® jest kontynuacją trwającej niemal dwieście lat misji P&G polegającej na poprawie życia konsumentów. Wprowadzenie go na rynek zajęło prawie cztery lata i wymagało szeroko zakrojonych badań i testów, w których udział wzięło ponad 2500 konsumentów. Było to konieczne, aby spełnić kluczowe wymogi stawiane przez konsumentów: skuteczne działanie, troskę o środowisko, dostępność i wygodę użytkowania dla wszystkich.

Innowacja, która zmniejsza ślad węglowy prania

W ramach celów zrównoważonego rozwoju Ambicja 2030 P&G zobowiązało się m.in. do ograniczenia produkcji odpadów, zużycia plastiku i wody oraz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych nie tylko poprzez swoje działania, ale także tworzenie rozwiązań, które pozwolą konsumentom działać w sposób bardziej zrównoważony, wspólnie zmniejszając ślad środowiskowy codziennych czynności domowych. Procter&Gamble od 20 lat stosuje naukową metodę analizy Cyklu Życia Produktu (LCA – Life Cycle Assasement), która pozwala zbadać wpływ produktu na środowisko na każdym etapie – od jego produkcji przez dystrybucję aż po to, w jaki sposób jest wykorzystywany przez klientów.

Innowacja Ariel idealnie wpisuje się w te założenia. Zastosowana w nich technologia COOLCLEAN™ pozwala na skuteczne pranie w niskich temperaturach, co znacząco zmniejsza emisję dwutlenku węgla i tym samym przyczynia się do dekarbonizacji procesu prania (energia potrzebna do podgrzania wody stanowi 60 proc. śladu węglowego tej czynności domowej).

Wyraz troski o środowisko przejawia się nie tylko w innowacyjności produktu, ale też samego opakowania. P&G musiało zmierzyć się z wyzwaniem, jakim było zastąpienie wodoodpornego i wytrzymałego plastiku kartonem, z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa i przechowywania. Udało się to osiągnąć. Nowe opakowanie kapsułek Ariel wykonane jest z kartonu, który w 70 proc. pochodzi z recyklingu, a także z surowców pozyskanych z dobrze zarządzanych lasów z certyfikatem FSC. Ponadto opakowanie nadaje się do ponownego przetworzenia. Dokonanie tej zmiany zbliża P&G do realizacji celu, jakim jest redukcja tworzywa sztucznego w opakowaniach jej produktów, a także, jak wynika z danych P&G, umożliwi zaoszczędzenie produkcji 6500 ton tworzyw sztucznych rocznie w Europie.

© materiały partnera

Zaawansowane technologie skrojone do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

Kolejną z potrzeb konsumentów, na które odpowiada opakowanie ECOCLIC®, jest wygoda użytkowania także dla osób z ograniczoną zręcznością czy kłopotami ze wzrokiem. Dlatego też we współpracy z ekspertami spoza firmy, w nowym opakowaniu zastosowano technologię NaviLens dostarczającą cyfrowe rozwiązania dla niewidomych i niedowidzących. Na kartonie umieszczono specjalny kod QR, który po zeskanowaniu uruchamia audiodeskrypcję z informacjami dotyczącymi użytkowania produktu.

Natomiast osoby z ograniczoną sprawnością bez większych problemów będą w stanie otworzyć opakowanie ECOCLIC® jedną ręką poprzez naciśnięcie zaznaczonych pól po obu stronach kartonu.

Projektanci nie zapomnieli także o rodzicach, dla których bezpieczeństwo ich dzieci jest kwestią najwyższej wagi. "Kliknięcie", które jest słyszalne podczas zamykania opakowania, daje im pewność, że zawartość pudełka jest zabezpieczona i niedostępna dla najmłodszych.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie