Powrót Lenovo do segmentu smartfonów
21.04.2010 14:55
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Lenovo wiąże wielkie nadzieje z wprowadzeniem na rynek smarfonu na bazie systemu Android. Chiński producent komputerów zamierza w ciągu pięciu lat sprzedawać miliony tych urządzeń - tak aby wyniki sprzedaży osiągnęły wartość dwucyfrową
Lenovo wiąże wielkie nadzieje z wprowadzeniem na rynek smartfonu na bazie systemu Android. Chiński producent komputerów zamierza w ciągu pięciu lat sprzedawać miliony tych urządzeń, aby wyniki sprzedaży osiągnęły wartość dwucyfrową.
W ciągu najbliższych pięciu lat udział w dochodzie urządzeń przenośnych, do których Lenovo zalicza także netbooki, ma wzrosnąć z jednego do 10-2. procent - oświadczył prezes Yang Yuanqing przy okazji rozpoczęcia sprzedaży w Chinach modelu LePhone, który został po raz pierwszy zaprezentowany w styczniu tego roku na targach CES w Las Vegas.
Lenovo zamierza sprzedawać LePhone'a na razie jedynie w Chinach, ale w przyszłości znajdzie się na półkach sklepowych w innych krajach. W przeciwieństwie do produktów RIM i Apple'a producent widzi atuty LePhone'a w integracji popularnych chińskich serwisów i niskiej cenie. Na rynku Państwa Środka producent zamierza osiągnąć pozycję dominującą, podobną do tej, którą już teraz cieszy się w segmencie pecetów. W ten sposób Lenovo - światowy producent komputerów numer cztery - chce również zrekompensować sobie straty z kryzysowego roku 2009. który poważnie naruszył firmy także w tym sektorze rynku.
Plany Lenovo są ambitne. Za pomocą wielu innych produktów Chińczycy zamierzają przełamać dominującą pozycję Apple'a na rynku ruchomych usług internetowych. "Lenovo zainwestuje tyle, ile potrzeba, aby podbić ten rynek" - powiedział prezes zarządu Liu Chuanzhi w wywiadzie dla dziennika "China People's Daily". "Firma jest zdecydowana doprowadzić rywalizację z iPhone'em do zwycięstwa. Staramy się utrzymać ten sam poziom technologiczny albo nawet pójść jeszcze dalej”. - odgrażał się Liu Chuanzhi.
Dla Lenovo powrót do sektora urządzeń przenośnych oznacza kolejną zmianę strategii. Chińczycy w 2008 roku sprzedali dział urządzeń przenośnych za 100 milionów dolarów tylko po to, aby odkupić go teraz z powrotem za 200 milionów dolarów. Ze względu na ambicje i plany chińskiego koncernu można przypuszczać, że Lenovo może być potencjalnym nabywcą będącego w tarapatach amerykańskiego producenta Palm, który najwyraźniej już teraz sprawdza możliwości sprzedaży firmy.
wydanie internetowe www.heise-online.pl