Polska firma podbiła targi w Hanowerze. Tak wygląda przyszłość komunikacji miejskiej

Targi w Hanowerze były znakomitą okazją, by uczcić dwie dekady imponującej i niezwykłej historii Solarisa. Tegoroczne sukcesy przedsiębiorstwa zbiegły się bowiem z jubileuszem 20-lecia działalności firmy.

Obraz
Źródło zdjęć: © Solaris

Źródło: Solaris Bus & Coach SA.

Autobus roku z Polski
Bus of the Year 2017 – to oficjalna nazwa nagrody, którą uroczyście wręczono przedstawicielom firmy Solaris za model Urbino 12 electric. To pierwszy w historii pojazd bateryjny, który zdobył to wyróżnienie. – Jesteśmy bardzo zadowoleni, że mamy fajny autobus , który został dobrze odebrany i oceniony przez grono ekspertów i otrzymaliśmy tę prestiżową nagrodę – stwierdził wiceprezes zarządu firmy Solaris Dariusz Michalak. Zwycięski model wyposażony jest w baterie o pojemności 240 kWh, podzielone na 6 pakietów, z których każdy wynosi 40 kWh. Energia uzupełniana jest za pomocą umieszczonego na dachu pantografu oraz poprzez tradycyjne złącze plug-in. Pierwsze z rozwiązań o mocy do 450 kW gwarantuje szybkie doładowanie baterii na trasie, natomiast popularna „wtyczka” służy do uzupełnienia baterii w zajezdni w czasie nocnej przerwy.
Hybrydowa nowość Solarisa
Dużym zainteresowaniem na targach pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze cieszył się też nowy model Urbino 12 Hybrid. Autobus wyposażony jest w szeregowy system HybriDrive amerykańskiego producenta BAE Systems. W rozwiązaniu tym główną rolę odgrywa silnik elektryczny, który zasilany jest energią elektryczną z magazynu energii. Ten z kolei ładowany jest z generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym o niewielkiej pojemności. Ekologiczny, w części elektryczny napęd wpływa na obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Premierowe, 12-metrowe Urbino CNG
Model Urbino CNG charakteryzuje się przestrzennym i jasnym wnętrzem, w którym wykorzystano znane już w Solarisach, nowoczesne rozwiązania, takie jak oświetlenie LED, efektywna klimatyzacja czy ładowarki USB, dzięki którym podróż nowym gazowcem staje się niezwykle komfortowa. W autobusie znajdują się 33 miejsca siedzące, w tym 16 dostępnych jest z niskiej podłogi. Jednostkę napędową w nowym gazowym modelu stanowi sprawdzony silnik marki Cummins ISLG o mocy 320 KM, spełniający normę Euro6, a w prezentowanym egzemplarzu sprzężony ze skrzynią biegów VOITH Diwa6.
Artykuł sponsorowany

Wybrane dla Ciebie

Eksperci radzą. Jak mądrze dokarmiać dzikie ptaki?
Eksperci radzą. Jak mądrze dokarmiać dzikie ptaki?
Niemcy ostrzegają. Rosyjskie satelity niebezpiecznie blisko zachodnich
Niemcy ostrzegają. Rosyjskie satelity niebezpiecznie blisko zachodnich
Człowiek, który zobaczył koniec świata. Nie uwierzył radzieckim satelitom
Człowiek, który zobaczył koniec świata. Nie uwierzył radzieckim satelitom
Microsoft zdecydował. Wyłączy usługi dla izraelskiego resortu obrony
Microsoft zdecydował. Wyłączy usługi dla izraelskiego resortu obrony
Wstrząsy na Santorini. AI pomogło rozwiązać zagadkę magmy i wulkanu
Wstrząsy na Santorini. AI pomogło rozwiązać zagadkę magmy i wulkanu
Chiński myśliwiec nowej generacji. Do sieci trafiły jego zdjęcia
Chiński myśliwiec nowej generacji. Do sieci trafiły jego zdjęcia
Polska masowo kupuje tę broń. Wydaje pięć razy więcej niż USA
Polska masowo kupuje tę broń. Wydaje pięć razy więcej niż USA
Kombucza w kosmosie. Nasiona na pokładzie polskiej rakiety Perun
Kombucza w kosmosie. Nasiona na pokładzie polskiej rakiety Perun
Pocisk, który przeraża Rosję. Zbudowali go z części ze złomowisk
Pocisk, który przeraża Rosję. Zbudowali go z części ze złomowisk
Ekosystemy w głębinach Bałtyku. Życie rozkwita na wojennych głowicach
Ekosystemy w głębinach Bałtyku. Życie rozkwita na wojennych głowicach
Chcą chronić Księżyc przed asteroidą. NASA chce użyć broni jądrowej
Chcą chronić Księżyc przed asteroidą. NASA chce użyć broni jądrowej
Historyczna chwila. Luftwaffe i będące pierwszy raz w Europie JASDF razem
Historyczna chwila. Luftwaffe i będące pierwszy raz w Europie JASDF razem