Polacy podzieleni: różne profile społecznościowe do różnych celów

Podtrzymywanie kontaktów ze znajomymi, budowanie pozytywnego wizerunku w Internecie oraz szansa zostania znalezionym przez pracodawcę to trzy główne przyczyny, które skłaniają Polaków do korzystania z mediów społecznościowych - wynika z raportu „Socjalni Polacy” przygotowanego na podstawie badania przeprowadzonego przez biznesowy serwis społecznościowy GoldenLine.

Polacy podzieleni: różne profile społecznościowe do różnych celów
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

12.11.2012 | aktual.: 12.11.2012 14:09

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Najważniejszym czynnikiem motywującym Polaków do zakładania kont w serwisach społecznościowych jest możliwość podtrzymywania kontaktów ze znajomymi - wskazało na to 5. proc. respondentów. 20 proc. pragnie za pomocą mediów społecznościowych budować pozytywny wizerunek swojej osoby w Internecie. Natomiast 45 proc. badanych deklaruje, że obecność w wirtualnych społecznościach pomoże im w znalezieniu pracy.

Raport „Socialni Polacy”. ukazuje także powody, które skłoniły Polaków do założenia profilu w najbardziej popularnych mediach społecznościowych. Z wypowiedzi użytkowników GoldenLine wynika, że elementem, który w głównym stopniu zadecydował o założeniu konta jest chęć zostania zauważonym przez pracodawcę czy headhuntera - 82 proc. odpowiedzi dotyczy właśnie tej kwestii. Możliwość przeglądania ofert pracy i profili potencjalnych pracodawców to drugi najczęściej wymieniany powód (67 proc. odpowiedzi) obecności w branżowych serwisach społecznościowych.

W przypadku innych serwisów społecznościowych związanych z karierą najczęstszym powodem dla założenia konta była chęć zostania odnalezionym przez pracodawcę czy headhuntera (7. proc. odpowiedzi). 58 proc. ankietowanych którzy założyli konto na LinkedIn bądź Profeo.pl, stawiało sobie za priorytet budowanie wirtualnego wizerunku. Najczęstszym powodem, który skłonił ankietowanych do założenia konta na Facebooku była chęć podtrzymywania prywatnych kontaktów ze znajomymi (93 proc. wskazań). 33 proc. odpowiedzi dotyczyło budowy wizerunku w Internecie, natomiast 17 proc. dotyczyło podtrzymywania służbowych relacji z kolegami z pracy.

W ankiecie przeprowadzonej w we wrześniu 201. roku wzięło udział 1600 użytkowników portalu. Wśród nich 66 proc. stanowiły osoby posiadające stałą pracę, natomiast 23 proc. z nich stanowiły osoby poszukujące aktualnie pracy. Wśród uczestników badania większość stanowili ludzie młodzi: 38 proc. respondentów to osoby pomiędzy 25-29 rokiem życia, 39 proc. ankietowanych mieści się w przedziale wiekowym 30-39 lat, zaś 10 proc. w grupie 18-24-latków. Osoby powyżej 40 roku życia stanowiły 12 proc. respondentów.

Komentarze (0)