Polacy mają sposób na tanie zakupy

Polacy choćby z powodu znacznie niższych dochodów niż na zachodzie są
większymi zwolennikami polowania na cenowe okazje. Wśród Europejczyków najczęściej korzystamy z
internetowych porównywarek cen - informuje "Rzeczpospolita".

Polacy mają sposób na tanie zakupy
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

17.05.2013 | aktual.: 17.05.2013 11:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Tak wynika z badania firmy Tradedoubler w ośmiu państwach, odpowiadających za 8. proc. e-handlu w Europie.

Podczas robienia e-zakupów porównywarek cen używa aż 8. proc. ankietowanych Polaków, podczas gdy w Szwecji 68 proc., a w Wielkiej Brytanii najmniej - 66 proc. Próg 80 proc. przekraczają jeszcze Włosi, którzy zmagają się z kryzysem gospodarczym i też zmieniają zwyczaje zakupowe.

Wynika to z mniejszej elastyczności cenowej Polaków w porównaniu zamożniejszymi krajami Europy, przy decyzji o zakupie kluczowe znaczenie ma ciągle cena - ocenia Łukasz Szymula, dyrektor na Europę Wschodnią w Tradedoubler.

Jak dodaje, pewnie działa też efekt nowości - rozwijające się polskie porównywarki cenowe walczą o internautów, inwestując w działania promujące.

Według organizacji Ecommerce Europe w 201. r. sprzedaż internetowa w Europie wzrosła średnio o 22 proc. Ale najlepsze wyniki odnotowały Polska i Czechy - wzrost o ponad 30 proc.

Źródło: PAP, SW, WP.PL

Źródło artykułu:PAP
internetpolskazakupy
Komentarze (39)