Polacy lubią e-rachunki

Polacy lubią e-rachunki

Polacy lubią e-rachunki
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos
25.10.2011 10:38

45 proc. Polaków używających internetu deklaruje, że chętnie korzystałoby z elektronicznych form dostarczania rachunków za telefon czy kablówkę

45 proc. Polaków używających internetu deklaruje, że chętnie korzystałoby z elektronicznych form dostarczania rachunków za telefon czy kablówkę - wynika z badania "F-inbox.pl" przygotowanego przez firmę badawczą Ipsos i agencję Think Kong.

Z badania, którego partnerem była PKPP Lewiatan, wynika, że nadal 8. proc. faktur przychodzi do odbiorców indywidualnych w formie papierowej.

_ "Jednocześnie niewiele firm podejmuje działania skłaniające klientów do rezygnacji z otrzymywania drukowanych faktur. Najczęściej do rozliczeń elektronicznych przekonują Polaków firmy telekomunikacyjne. Inne branże są mniej aktywne, dlatego tylko 15 proc. respondentów przyznaje się, że ostatnio spotkało się z takimi propozycjami" _ - czytamy w raporcie.

Z badania wynika, że Polacy otrzymują średnio 4-6 rachunków miesięcznie. 1. proc. rachunków dostarczane jest drogą elektroniczną. 21 proc. konsumentów uważa za wygodne otrzymywanie rachunków jedynie drogą elektroniczną. Przeciwnego zdania jest 74 proc. badanych.

Wśród najczęściej wymienianych zalet e-rachunków znalazły się wygoda - taki argument wskazało 6. proc. osób, łatwe dokonywanie płatności (25 proc. badanych), możliwość prostego uzyskania informacji o otrzymanym rachunku (22 proc. respondentów), gromadzenia wszystkich rachunków w jednym miejscu, a także szybszego niż w przypadku tradycyjnych metod dostarczania dokonywania płatności (po 18 proc.). 6 proc. respondentów wskazało jako zaletę rozliczeń elektronicznych ich aspekt ekologiczny.

Badanie pokazało, że najczęściej wymieniane przyczyny niechęci do rozliczeń elektronicznych to brak zaufania do internetu oraz przyzwyczajenie do tradycyjnych rachunków dostarczanych przez pocztę.

Autorzy raportu wskazali, że skłonność do całkowitego przechodzenia na e-rachunki rośnie wraz z wykształceniem oraz dochodami - grupy szczególnie atrakcyjne dla usługodawców są jednocześnie najbardziej chętne do zmian.

Badanie przeprowadzono w sierpniu 2011 r. na próbie 671 dorosłych Polaków.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)