Poczta Polska ponownie uruchomiła eSkrzynkę. Z usługi skorzystały już tysiące osób

Poczta Polska ponownie uruchomiła eSkrzynkę. Z usługi skorzystały już tysiące osób
26.01.2021 09:10
Poczta Polska wznowiła usługę eSkrzynka. To odpowiedź na zainteresowanie Polaków
Poczta Polska wznowiła usługę eSkrzynka. To odpowiedź na zainteresowanie Polaków
Źródło zdjęć: © Getty Images

Poczta Polska poinformowała, że zaledwie trzy tygodnie po ponownym uruchomieniu eSkrzynki, z usługi skorzystało już blisko 4,5 tysiąca osób. Przypomnijmy, że dzięki wprowadzonemu rozwiązaniu można odebrać listy polecone nie wychodząc z domu.

Poczta Polska poinformowała za pośrednictwem swojej strony internetowej, że wprowadzona po raz drugi usługa eSkrzynka cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. W niespełna trzy tygodnie z rozwiązania skorzystało prawie 4,5 tysiąca osób.

Przypomnijmy, że Poczta Polska udostępniła możliwość założenia eSkrzynki i odbioru listów poleconych przez internet pod koniec kwietnia ubiegłego roku. Nowa opcja weszła w życie związku z zagrożeniem związanym z pandemią COVID-19 oraz środkami zaradczymi wprowadzanymi przez instytucje, organizacje i firmy zmierzającymi do ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa. Usługa była dostępna do 30 września 2020 r.

Z uwagi na duże zainteresowanie klientów, eSkrzynka została przywrócona pod koniec ubiegłego roku. Usługa jest dostępna od 30 grudnia 2020 r. do 30 września 2021 r.

Zobacz: Globalne ocieplenie kontra alkohol. Ulubione trunki zagrożone [Wideo]

- Cieszę się, że wprowadzona przez Pocztę Polską usługa cyfrowa spotyka się z dużym zainteresowaniem klientów, co ma szczególne znaczenie w roku, w którym Spółka stanie się Narodowym Operatorem Cyfrowym. Od 1 października część korespondencji urzędowej będzie również przekazywana w formie e-doręczeń - mówi Krzysztof Falkowski, wiceprezes Poczty Polskiej.

e-Skrzynka

e-Skrzynka to usługa polegająca na wygodnej formie odbioru korespondencji, która zapewnia bezpieczne korzystanie z usług Poczty Polskiej bez bezpośredniego kontaktu z listonoszem czy obsługą w placówce pocztowej.

- W eSkrzynce znajduje się zarówno zeskanowana koperta, jak i korespondencja, o czym adresat każdorazowo jest informowany mailem. Dodatkowo każda przesyłka, po upływie miesiąca od udostępnienia, jest także fizycznie przesyłana na wskazany adres korespondencyjny bezpośrednio do skrzynki odbiorcy - informuje Poczta Polska.

Na stronie internetowej Spółki czytamy, że w ramach usługi obsługiwane są przesyłki polecone, których zawartość stanowi korespondencja, z wyłączeniem, zgodnie z obowiązującymi przepisami, przesyłek wysyłanych przez: sądy i trybunały, prokuraturę i komornika sądowego oraz przesyłki wysyłane przez organy ścigania, które opatrzą je napisem: "Nie podlega digitalizacji”.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)