Plus walczy z oszustami. Wszystko przez jedno pytanie na Twitterze
Sieć Plus walczy na Twitterze o udowodnienie prawdziwości swojego konta. Aż trzy różne profile konkurują o tytuł "oficjalnego i jedynego prawdziwego konta". Cała sytuacja odbija się głośnym echem w sieci.
09.02.2020 | aktual.: 09.02.2020 19:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Serwis Niebezpiecznik zwrócił uwagę na niecodzienną sytuację, w którą wplątał się Polkomtel. Na Twitterze rozgorzała dyskusja o tym, które z trzech kont należy faktycznie do operatora komórkowego.
Sytuacja rozpoczęła się od pozornie błahego pytania, które zadał jeden z użytkowników Twittera. Chciał zweryfikować, czy nieznany numer dzwoniący do niego faktycznie należy do konsultanta Plusa. Operator potwierdził tę informację, jednak w komentarzach od razu padły pytania, czy można ufać tej informacji - skąd pewność, że konto faktycznie należy do operatora?
Trzeba przyznać, że w tym momencie cała dyskusja osiąga już nieco komiczny wymiar, chociaż firmie z pewnością nie jest do śmiechu. Pojawiły się kolejne konta, które kopiują oświadczenie operatora, "udowadniając", że to właśnie te profile są "oficjalnymi" kanałami komunikacji z Plusem.
Problem cyberprzestępców podszywających się pod znane firmy niestety jest dobrze znany i stanowi poważne zagrożenie, zwłaszcza dla mniej świadomych użytkowników internetu. Niedawno pisaliśmy m.in. o fałszywych mailach od "Urzędu Skarbowego" czy o oszustach podszywających się pod sprzedawców na Facebooku.