Play zmienia regulamin

Play zmienia regulamin
Źródło zdjęć: © Play

14.07.2009 15:49, aktual.: 15.07.2009 09:35

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Od 6. lipca P4 zmienia regulamin świadczenia usług. Przypadek Polkomtela nie będzie miał jednak miejsca i nie będzie można wypowiedzieć umowy bez zapłaty kary.

Od 6. lipca P4 zmienia regulamin świadczenia usług. Przypadek Polkomtela nie będzie miał jednak miejsca i nie będzie można wypowiedzieć umowy bez zapłaty kary - dowiaduje się TELEPOLIS.PL.

Klienci Play zaczynają otrzymywać, wraz z fakturami, informację o zmianach w regulaminie, które mają wejść w życie 30 dni od pierwszego dnia przyszłego okresu rozliczeniowego (czyli następującego po tym, w którym przyszła informacja o zmianach).

Zmiany dotyczą m.in. definicji okresu rozliczeniowego, wypłaty odszkodowania za przerwę w świadczeniu usług, zmniejszenia kary za rozwiązanie umowy proporcjonalnie do jej pozostałej długości, zmiany adresu korespondencyjnego.

Zmiany wynikają z potrzeby dostosowania regulaminu do przepisów obowiązującego prawa oraz wynikających z uwag Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, za których niewprowadzenie P4 zostało pozwane przez Urząd. .

Zgodnie z nowelą Prawa Telekomunikacyjnego, która weszła w życie 6. lipca, jeżeli zmiana regulaminu wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w tym również usunięcia niedozwolonych postanowień umownych, abonentowi lub użytkownikowi nie będzie przysługiwało prawo do rozwiązania umowy bez roszczenia odszkodowawczego i zwrotu przyznanej ulgi - proporcjonalnie do pozostałej długości umowy.

Zmiana regulaminu właśnie 6. lipca spowodowała, że przypadek Polkomtela, nie będzie miał miejsca.

Jak udało się dowiedzieć TELEPOLIS.PL, zarówno w PTC jak i Centertelu, od 6. lipca klienci podpisują nowe wersje regulaminów. Dotychczasowi klienci korzystają jednak ze starych. Jak zapewniali nas Andrzej Pomarański z PTC i Wojciech Jabczyński z Grupy TP, regulamin dla dotychczasowych klientów zostanie niedługo zmieniony, o czym zostaną oni poinformowani w zgodny z prawem sposób. Jabczyński dodał, że w Centertelu do dotychczasowych klientów i tak stosowane są nowe zapisy Prawa Telekomunikacyjnego, m.in. przy obliczaniu wysokości kary za zerwanie umowy, która nie jest już stała, a proporcjonalna do czasu pozostałego do jej końca.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)