PIN-y i hasła odchodzą w niepamięć. Biometria ochroni twoje pieniądze lepiej?

Współczesny klient bankowy jest wymagający. Zależy mu nie tylko na atrakcyjnej ofercie produktowej, lecz także na tym, żeby korzystanie z usług bankowych było bezpieczne, wygodne i mało czasochłonne. Aby sprostać tym wymaganiom, banki wprowadzają coraz to nowsze technologie. Jedną z nich jest biometria głosowa.

Obraz
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com
Adam Bednarek

Biometria pozwala na wykorzystanie indywidualnych cech każdego człowieka do weryfikacji jego tożsamości. Do jej uwierzytelnienia mogą służyć linie papilarne, układ naczyń krwionośnych palca, geometria twarzy, tęczówka oka czy głos. Stosunkowo nowa na polskim rynku bankowym jest właśnie biometria głosowa.

Zaletą tej metody weryfikacji jest między innymi to, że głosu człowieka nie da się sfałszować. Zapewnia więc ona wyższe bezpieczeństwo niż weryfikacja z użyciem PIN-u i hasła. „Dzięki biometrii głosowej klient może w bardzo bezpieczny sposób potwierdzić swoją tożsamość. Próbka głosu to taki »odcisk«, którego nie da się podrobić. Nawet zarejestrowanie tego głosu nic nie pomoże, bo system jest w stanie odróżnić, czy jest to rzeczywisty, naturalny głos człowieka, czy odtworzone nagranie” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Adam Stachura z Banku Zachodniego WBK. Co ważne, technologia oparta na biometrii głosowej rozpoznaje głos danej osoby również w przypadku zmian spowodowanych np. starzeniem się czy chorobą.

Lepsza weryfikacja tożsamości to jedno. Dla klientów liczy się jednak także sprawna obsługa. Ważne są przede wszystkim zdalne kanały kontaktu, które zapewniają wygodę i oszczędność czasu. Największą popularnością cieszy się nadal infolinia. Ale coraz więcej z nas woli posługiwać się nowoczesnymi technologiami i kontaktować z doradcą np. na czacie lub korzystając z połączenia wideo. Jeśli banki chcą skutecznie wychodzić naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, muszą być tego świadome.

„Jakość obsługi klienta w kanałach zdalnych ma ogromne znaczenie. Tutaj liczą się dwie kwestie: po pierwsze liczba dostępnych kanałów kontaktu, po drugie czas załatwiania spraw. Najstarszym i najpopularniejszym kanałem jest telefon, zaraz za nim e-mail. Coraz częściej wprowadzanym kanałem jest czat, który umożliwia szybkie uzyskanie odpowiedzi” – stwierdza Marcin Łukaszewski, twórca Instytucji roku, której zwycięzcą za rok 2016 w kategorii „najlepsza jakość obsługi w kanałach zdalnych” wśród banków został Bank Zachodni WBK.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Odparowuje wszystko co żywe. Rosjanie zaczęli demontować potężną broń
Odparowuje wszystko co żywe. Rosjanie zaczęli demontować potężną broń
Najstarsze powietrze w historii. Było uwięzione w 6-milionowym lodzie
Najstarsze powietrze w historii. Było uwięzione w 6-milionowym lodzie
Sprawdzono ją w Ukrainie. Polska chce nią zwalczać drony
Sprawdzono ją w Ukrainie. Polska chce nią zwalczać drony
Chiny mają nowy okręt. Rzuca wyzwanie największym mocarstwom
Chiny mają nowy okręt. Rzuca wyzwanie największym mocarstwom
Nie tylko Koreańczycy. Ujawniono, kto jeszcze walczy za Rosję
Nie tylko Koreańczycy. Ujawniono, kto jeszcze walczy za Rosję
Mówią, że są lepsze niż F-35. Będą produkowane w Ukrainie
Mówią, że są lepsze niż F-35. Będą produkowane w Ukrainie
Lotnicze marzenie Ukraińców. Chcą je składać u siebie
Lotnicze marzenie Ukraińców. Chcą je składać u siebie
USA wsparły Polskę w zwalczaniu dronów. Rozstawiły system z Turcji
USA wsparły Polskę w zwalczaniu dronów. Rozstawiły system z Turcji
Polskie satelity ICEYE i PIAST lecą w kosmos. Start planowany na wtorek
Polskie satelity ICEYE i PIAST lecą w kosmos. Start planowany na wtorek
Widziały je tysiące osób. Czym były jasne kule na niebie?
Widziały je tysiące osób. Czym były jasne kule na niebie?
Ewolucyjna zagadka. Dlaczego ludzie nie mają ogonów?
Ewolucyjna zagadka. Dlaczego ludzie nie mają ogonów?
Kopiują Rosjan. Montują klatki na swoich czołgach
Kopiują Rosjan. Montują klatki na swoich czołgach
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥