PIN-y i hasła odchodzą w niepamięć. Biometria ochroni twoje pieniądze lepiej?

Współczesny klient bankowy jest wymagający. Zależy mu nie tylko na atrakcyjnej ofercie produktowej, lecz także na tym, żeby korzystanie z usług bankowych było bezpieczne, wygodne i mało czasochłonne. Aby sprostać tym wymaganiom, banki wprowadzają coraz to nowsze technologie. Jedną z nich jest biometria głosowa.

Obraz
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com
Adam Bednarek

Biometria pozwala na wykorzystanie indywidualnych cech każdego człowieka do weryfikacji jego tożsamości. Do jej uwierzytelnienia mogą służyć linie papilarne, układ naczyń krwionośnych palca, geometria twarzy, tęczówka oka czy głos. Stosunkowo nowa na polskim rynku bankowym jest właśnie biometria głosowa.

Zaletą tej metody weryfikacji jest między innymi to, że głosu człowieka nie da się sfałszować. Zapewnia więc ona wyższe bezpieczeństwo niż weryfikacja z użyciem PIN-u i hasła. „Dzięki biometrii głosowej klient może w bardzo bezpieczny sposób potwierdzić swoją tożsamość. Próbka głosu to taki »odcisk«, którego nie da się podrobić. Nawet zarejestrowanie tego głosu nic nie pomoże, bo system jest w stanie odróżnić, czy jest to rzeczywisty, naturalny głos człowieka, czy odtworzone nagranie” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Adam Stachura z Banku Zachodniego WBK. Co ważne, technologia oparta na biometrii głosowej rozpoznaje głos danej osoby również w przypadku zmian spowodowanych np. starzeniem się czy chorobą.

Lepsza weryfikacja tożsamości to jedno. Dla klientów liczy się jednak także sprawna obsługa. Ważne są przede wszystkim zdalne kanały kontaktu, które zapewniają wygodę i oszczędność czasu. Największą popularnością cieszy się nadal infolinia. Ale coraz więcej z nas woli posługiwać się nowoczesnymi technologiami i kontaktować z doradcą np. na czacie lub korzystając z połączenia wideo. Jeśli banki chcą skutecznie wychodzić naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, muszą być tego świadome.

„Jakość obsługi klienta w kanałach zdalnych ma ogromne znaczenie. Tutaj liczą się dwie kwestie: po pierwsze liczba dostępnych kanałów kontaktu, po drugie czas załatwiania spraw. Najstarszym i najpopularniejszym kanałem jest telefon, zaraz za nim e-mail. Coraz częściej wprowadzanym kanałem jest czat, który umożliwia szybkie uzyskanie odpowiedzi” – stwierdza Marcin Łukaszewski, twórca Instytucji roku, której zwycięzcą za rok 2016 w kategorii „najlepsza jakość obsługi w kanałach zdalnych” wśród banków został Bank Zachodni WBK.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Może spowalniać starzenie. Napój z tą substancją zna każdy
Może spowalniać starzenie. Napój z tą substancją zna każdy
Francja modernizuje siły powietrzne. Zamówiła podniebne bestie
Francja modernizuje siły powietrzne. Zamówiła podniebne bestie
Zyska Korea Południowa. USA sprzedadzą im te rakiety za 34 mln dol.
Zyska Korea Południowa. USA sprzedadzą im te rakiety za 34 mln dol.
Pokazał Oriesznika? Tajemniczy model na biurku Łukaszenki
Pokazał Oriesznika? Tajemniczy model na biurku Łukaszenki
AIM-120D-3 AMRAAM dla Polski. Pociski przeznaczone dla F-35
AIM-120D-3 AMRAAM dla Polski. Pociski przeznaczone dla F-35
Nowy front Putina. Rosja pomaga Chinom przygotować inwazję na Tajwan
Nowy front Putina. Rosja pomaga Chinom przygotować inwazję na Tajwan
"Zadzwoniło do domu". Polski instrument GLOWS na pokładzie misji NASA
"Zadzwoniło do domu". Polski instrument GLOWS na pokładzie misji NASA
TechNielogicznie #1. Czy misja Ignis była stratą pieniędzy?
TechNielogicznie #1. Czy misja Ignis była stratą pieniędzy?
Gigant dla sąsiada Polski. Takiego samolotu jeszcze nie mieli
Gigant dla sąsiada Polski. Takiego samolotu jeszcze nie mieli
Zniknęło całkowicie 6,2 mln lat temu. Wciąż jest na mapie
Zniknęło całkowicie 6,2 mln lat temu. Wciąż jest na mapie
"Okropna spółka". Znany analityk prawie wypowiedział wojnę Sony
"Okropna spółka". Znany analityk prawie wypowiedział wojnę Sony
Rybacy znaleźli podwodnego drona. Miał 3,5 metra długości
Rybacy znaleźli podwodnego drona. Miał 3,5 metra długości