Trwa ładowanie...
d4cyrpo

Pierwszy taki statek na świecie. Nowy sposób napędzania

W Chinach zwodowano pierwszy na świecie elektryczny statek towarowy. Zaprojektowanie oraz budowa trwała nieco ponad rok.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Kontenerowiec (zdjęcie poglądowe).
Kontenerowiec (zdjęcie poglądowe). (Pixabay.com)
d4cyrpo

Zeroemisyjny statek ma kursować na Rzece Perłowej w Południowych Chinach i posłuży do transportu węgla do lokalnej elektrowni. Podczas rozładunku i załadunku w jego akumulatorach będzie uzupełniana energia – ich ładowanie potrwa 2 godziny.

Zobacz: Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów. Zmiana prawa już od przyszłego roku

Zasięg statku oszacowano na ok. 80 km. Dwa silniki o mocy 160 kW każdy zapewnią maksymalną prędkość ok. 13 km/h. Jednostka jest zasilana przez 1 000 pakietów akumulatorów litowo-jonowych o łącznej pojemności 2,4 MWh – to 24 razy więcej niż w Tesli Model S w wersji o najdłuższym zasięgu. Trwałość akumulatorów obliczono na 5 lat.

  Enmaro

Statek jest obecnie w fazie testów – jednostka wejdzie do służby na początku przyszłego roku. Za projekt odpowiada firma Hangzhou Modern Ship Design & Research. Według założeń, elektryczny statek ma być znacznie tańszy w użytkowaniu niż jego konwencjonalne odpowiedniki. Ponadto, ma potencjał by przyczynić się do redukcji szkodliwych emisji do atmosfery.

d4cyrpo

Podziel się opinią

Share

d4cyrpo

d4cyrpo
Więcej tematów