Pierwszy lot drugiego GlobalEye zakończony sukcesem

Saab przeprowadził udany pierwszy lot drugiego samolotu wczesnego ostrzegania i kontroli GlobalEye. To udoskonalona wersja samolotu Bombardier Global 6000. Trudno nie zwrócić na niego uwagi.

Pierwszy lot drugiego GlobalEye zakończony sukcesem
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Arkadiusz Stando

Drugi samolot GlobalEye wystartował w swój pierwszy lot 3 stycznia o godzinie 11.00 z lotniska Saaba w Linköping. GlobalEye został zbudowany na zmodyfikowanej platformie odrzutowca Bombardier Global 6000, wyposażonej w zestaw zaawansowanych czujników, w tym radar o poszerzonym zasięgu Erieye ER. Samolot wykonał próbny lot, zbierając dane o zachowaniu się maszyny w powietrzu. Lot trwał 2 godziny i 54 minuty.

- Dzisiejszy udany pierwszy lot jest kolejnym ważnym krokiem dla GlobalEye. Otrzymaliśmy pierwszy kontrakt na GlobalEye pod koniec 2015 roku, odbyliśmy dziewiczy lot pierwszego samolotu w marcu 2018 roku, a dzisiaj, dziewięć miesięcy później, mamy już drugi samolot w powietrzu. To doskonały przykład efektywności, która wyróżnia Saaba - powiedział Anders Carp, szef działu Saab Surveillance.

Maszyna znacznie poszerza zakres wykonywanych przez samoloty tego typu zadań i może być wykorzystana m.in. do misji poszukiwawczo-ratowniczych, dozoru granic oraz operacji wojskowych. Klientem, który jako pierwszy zdecydował się na zakup samolotów GlobalEye, są siły zbrojne Zjednoczonych Emiratów Arabskich, gdzie maszyna jest znana jako SwingRole Surveillance System (SRSS).

Źródło artykułu:Informacja prasowa
saabsamolotlotnictwo
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (50)