Pepsi wkracza na rynek smartfonów. Chce podbić serca użytkowników niską ceną
13.10.2015 09:54, aktual.: 13.10.2015 12:57
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Firma Pepsi zamierza rozszerzyć swoją działalność poza produkcję napojów gazowanych. Zajmie się dystrybucją firmowanych swoich logo smartfonów i gadżetów. Ich wytwarzanie, zgodnie z wcześniejszymi przypuszczeniami, powierzy niezależnemu partnerowi.
Pierwsze informacje na temat decyzji Pepsi zawdzięczamy chińskiemu serwisowi społecznościowemu Weibo. Jego użytkownicy zauważyli pojawienie się tam zweryfikowanego konta Pepsi Phone. Przypuszczeń na temat jego znaczenia było początkowo kilka - mogło oznaczać chociażby tyle, że producent napojów gazowanych chce wystartować z własną aplikacją mobilną. Niedługo później jednak do sieci wyciekły zdjęcia przedstawiające smartfona Pepsi, firma więc zdecydowała się zakończyć plotki i powiedzieć o swoim planie wprost.
Firmowany logo Pepsi smartfon początkowo trafi do sprzedaży na terenie Chin. Doniesienia, które firma potwierdziła, mówiły o modelu Pepsi P1. Ten bazujący na systemie Android telefon cechować ma się ekranem o przekątnej 5,5 cala, układem MediaTek MT6592 taktowanym częstotliwością 1,7 GHz, 16 GB wbudowanej pamięci na dane i baterią o pojemności 3000 mAh. Całości uzupełnią dwa aparaty - główny o matrycy 13 MP i przedni 5 MP. Smartfon pracować ma pod kontrolą Androida w wersji 5.1.
Specyfikacja jest raczej ze średnio-niskiej półki, ale to nie mocnymi komponentami Pepsi chce rywalizować z konkurencją. Pierwszy smartfon firmy podbić ma serca użytkowników przede wszystkim niską ceną. Mówi się, że będzie on sprzedawany za równowartość ok. 750 złotych, co w połączeniu ze znaną i rozpoznawalną marką może wystarczyć do odniesienia sukcesu.
Jak podał Reuters, Pepsi nie zamierza angażować się w samą produkcję telefonów. Zamiast tego podpiszę umowę z niezależnym dostawcą. Dostarczy on standardowe, niewyróżniające się niczym szczególnym smartfony, których jedyną cechą szczególną będzie umieszczone na nich logo.
Tego rodzaju przedsięwzięcia są na technologicznym rynku coraz częstsze i decydują się na nie również firmy, mające na nim duże doświadczenie. W ten sposób swojego smartfona wprowadziła na rynek odłączona od Sony firma VAIO, tak samo na rynek tabletów wejść postanowiła Nokia.
Pepsi nie będzie też pierwszą firmą spoza segmentu elektroniki mobilnej, która zdecydowała się na taki krok - w połowie tego roku swojego smartfona wprowadził na holenderski rynek Kodak. On z kolei postanowił zawalczyć o uznanie klientów niską ceną w połączeniu z przyzwoitym aparatem.
Chociaż Pepsi potwierdziło, że krążące po sieci plotki są zgodne z prawdą, to oficjalną zapowiedź smartfona P1 zaplanowano na 20 października. Wtedy też firma podzielić ma się ze światem swoimi dalszymi planami, dotyczącymi rynku mobilnego.
_ DG _