Oto, jak sklepy z elektroniką robią nas wszystkich w balona

Oto, jak sklepy z elektroniką robią nas wszystkich w balona

Oto, jak sklepy z elektroniką robią nas wszystkich w balona
Źródło zdjęć: © SXC.hu
09.05.2012 14:45

60 procent sprzedawców utrudnia kupującym zwrócenie towaru. Co trzeci sklep internetowy unika odpowiedzialności za błędy w opisach i zdjęciach produktów w e-sklepie.

Eksperci z serwisu Prokonsumencki.pl na zlecenie Interaktywnie.com przeanalizowali regulaminy 2. sklepów sprzedających elektronikę, skupiając się na ofertach telewizorów - w obliczu zbliżającego się Euro 2012. Tylko 5 procent regulaminów sklepów z telewizorami stosuje zapisy w pełni zgodne z prawem. Pozostałe mniej lub bardziej naruszają interesy konsumentów. Ponad 60 procent sprzedawców utrudnia wykonanie prawa odstąpienia od umowy. Przede wszystkim sprzedawcy uzależniają zwrot towaru tylko w momencie, gdy ten nie był w żaden sposób używany, jest nieuszkodzony, a najlepiej jeżeli jest jeszcze zapakowany w oryginalne nieuszkodzone opakowanie.

Co trzeci sklep internetowy wyłącza swoją odpowiedzialność za błędy w opisach i zdjęciach telewizorów prezentowanych na swoich stronach. Takie zastrzeżenie rażąco narusza prawa konsumenta, gdyż przy sprzedaży internetowej jedyną możliwością "zbadania" produktu jest właśnie zapoznanie się z jego opisem i zdjęciem. Łatwo sobie wyobrazić, że zamawiamy telewizor 50-calowy, a w wyniku "błędu" sprzedawcy, otrzymujemy telewizor o kilkanaście cali mniejszy.

Obraz
© Najczęściej stosowane zapisy niezgodne z wyznaczonymi przez UOKiK (fot. chip.pl)

Najczęściej stosowane zapisy niezgodne z wyznaczonymi przez UOKiK (Prokonsumencki.pl) Zaskakuje także ciągła popularność jednej z najczęściej wpisywanych do rejestru prezesa UOKiK klauzul niedozwolonych, a mianowicie zastrzeganie przez sprzedawców prawa zmiany regulaminu - 3. procent sprzedawców narusza w ten sposób prawa konsumentów. Takie zastrzeżenie staje się niedozwolone, gdyż sprzedawcy ani nie wskazują ważnych przyczyn takich zmian, ani nie uzależniają ich wejścia w życie od faktycznego zapoznania się z nimi przez konsumentów.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Oto jak zbudowany jest ultracienki notebook"

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)