Oto jak naprawdę zarabiają na nas mobilni giganci
Opera Software ogłosiła dziś swój pierwszy raport „Stan mobilnej reklamy”, który pokazuje podstawowe trendy w świecie mobilnej reklamy.
Dane pochodzą z największej na świecie mobilnej platformy reklamowej, która wygenerowała w 201. r. dla wydawców już 35 miliardów kliknięć i 240 mln dolarów zysku.
Podstawowe wnioski płynące z raportu:
- iOS na czele zysków. Średni współczynnik eCPM (efektywny koszt za 1000 kliknięć) to na iPhone’ie 2,85 USD, podczas gdy na Androidzie – 2,10 USD, a na Windows Phone – tylko 20 centów.
- Formaty rich mediowe zarabiają najlepiej. Reklamy typu rich media, szczególnie te wykorzystujące możliwości zaawansowanych telefonów, generują najlepszy współczynnik klikalności i większe zaangażowanie klienta.
- Biznes i finanse – to sektor z największymi przychodami z reklamy, który generuje większy dochód za kliknięcie niż jakakolwiek inna kategoria.
- Korzystanie tylko z jednej sieci reklamy niekoniecznie jest opłacalne. Ich skuteczność jest dość zmienna w niedługich odcinkach czasu, więc wydawcy i reklamodawcy, którzy nie dywersyfikują sieci, nie powiększą zysku i zasięgu.
Pełny raport znajduje się na tej stronie.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Apple otrzymało patent, którym może wykosić całą konkurencję – zwłaszcza Androida"