Ostatni tydzień dla Windows XP

Ostatni tydzień dla Windows XP

Ostatni tydzień dla Windows XP
Źródło zdjęć: © WP.PL
08.04.2009 16:38, aktualizacja: 08.04.2009 16:48

W ciągu najbliższego tygodnia dwa ważne produkty osiągną kres pierwszej fazy supportu: Windows XP i Office 2003. Jednak wszyscy użytkownicy, którzy do tej pory pobierali aktualizacje jedynie za pomocą mechanizmu Windows Update, prawdopodobnie w ogóle nie zauważą rozpoczęcia drugiej fazy tego procesu. Według obecnych planów Microsoft będzie przygotowywał łaty dla zabezpieczeń tych produktów jeszcze do 8 kwietnia 2014 roku.

W przypadku Windows XP termin wypada nawet później niż w niektórych nowszych wersjach: Vista Ultimate, podobnie jak Home Premium i Home Basic, jest klasyfikowana przez Microsoft jako produkt dla użytkowników prywatnych i w związku z tym nie może liczyć na drugi etap obsługi technicznej. Dlatego też 1. kwietnia 2012 roku nastąpi ostateczny koniec świadczenia tej usługi i dotyczy to także wersji 64-bitowych.

Obraz
© (fot. WP)

Pomoc techniczna dla danego produktu w Microsofcie jest dzielona na dwie części. Pierwsza z nich nosi nazwę mainstream i trwa pięć lat albo dwa lata po ukazaniu się kolejnej wersji. Usługi świadczone przez Microsoft w tym okresie obejmują przetwarzanie zgłoszeń o charakterze technicznym (bezpłatny support, płatny support na żądanie albo też wyliczanie należności na podstawie roboczogodzin), Security Update Support, a także dodawanie poprawek hotfix, które nie są związane z zabezpieczeniami. Ten rodzaj pomocy obowiązuje dla wszystkich produktów Microsoftu.

Drugi etap nosi nazwę extended support i trwa również pięć lat. W tym czasie można pobierać tylko szczególnie ważne patche, które naprawiają luki klasyfikowane przez Microsoft jako krytyczne z punktu widzenia zabezpieczeń. Ten rodzaj opieki obowiązuje tylko dla produktów, które koncern uznaje za przeznaczone dla biznesu albo programistów, nie zaś dla użytkowników prywatnych. Wyjątkiem są systemy Windows XP Home Edition i Windows XP Media Center Edition, które również są objęte programem Extended Support.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (416)