Operator komórkowy traci prawo sprzedaży iPhone'a

Operator komórkowy traci prawo sprzedaży iPhone'a

Operator komórkowy traci prawo sprzedaży iPhone'a
Źródło zdjęć: © iPhoneBlog.pl
06.08.2009 16:15, aktualizacja: 27.08.2009 16:44

Dla O2 coraz bardziej realna staje się możliwość utraty kontraktu z Apple na sprzedaż iPhone’ów w Wielkiej Brytanii, do czego przyczyniło się zapewne utracenie roli lidera wśród operatorów sieci komórkowych. Zgodnie z umową, O2 miało być ekskluzywną siecią telefonii komórkowej w Wielkiej Brytanii, oferującą produkty dla więcej niż przeciętnego klienta

Telefon komórkowy-minikomputer był dla O2 dobrodziejstwem i zapewniał mu silną pozycję na rynku w Wielkiej Brytanii. O2 sprzedało około 1,5 miliona iPhone’ów i pozyskało przez to bardzo wartościowych klientów telefonii komórkowej, którzy zwykle wydają więcej od przeciętnej.

Obraz
© (fot. IDG.pl)

O2 rozpoczęło sprzedaż iPhone’ów w listopadzie 200. i negocjuje z amerykańskimi firmami odnośnie układów na rynku mających panować od następnego listopada. Żadna znacząca decyzja nie została jeszcze podjęta, jednak konkurencja prowadzi rozmowy z Apple na temat możliwości sprzedaży iPhone’a już od najbliższej wiosny. O2 może kontynuować sprzedaż iPhone’a, jednak już na “zwykłych” warunkach.

Kiedy iPhone został wprowadzony w 200. roku, Apple zaskoczył umowami dealerskimi dla pojedynczych operatorów w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Stanach. Jednak od ubiegłego roku firma zaczęła podpisywać kontrakty z więcej niż jednym operatorem w każdym kraju.

Vittorio Colao, dyrektor generalny Vodafone, przyznał ostatnio, że Brytyjska gałąź firmy ucierpiała z powodu braku iPhone’a w ofercie. Jednakże O2 może jeszcze zaskoczyć rywali i rozszerzyć ekskluzywny układ z Apple. W Stanach AT&T –. drugi największy krajowy operator sieci komórkowych, stanowi taką właśnie ekskluzywną sieć dla iPhone’a. Rozpoczął sprzedaż iPhone’ów w czerwcu 2007 roku i umowa jak dotąd pozostała niezmieniona.

O2 odmawia komentarzy, twierdząc: “Mamy wieloletnią umowę z Apple, która pozostaje niezmienna i obie strony są z niej bardzo zadowolone.” Vodafone, Orange i T-Mobile odmawiają komentarzy, podobnie jak Apple.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)