Nowe, supernowoczesne lokomotywy w PKP

Nowe, supernowoczesne lokomotywy w PKP
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

13.01.2016 07:01, aktual.: 13.01.2016 11:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W przyszłym miesiącu pociągi PKP Cargo na międzynarodowych trasach zaczną obsługiwać pierwsze trzy z 15 zakupionych od Siemensa lokomotyw wielosystemowych. Zakup Vectronów to największa inwestycja taborowa PKP Cargo od lat; wartość umowy to około 315 mln zł.

Spółka podała we wtorek, że pierwsze trzy lokomotywy dotarły do Poznania. Vectrony przejdą w Polsce serię testów, do końca stycznia zostaną formalnie odebrane przez PKP Cargo. W tym samym czasie odbędą się szkolenia maszynistów.

Jak wyjaśnił Michał Wyciślik z biura komunikacji PKP Cargo, lokomotywy wielosystemowe umożliwiają płynne przewożenie ładunków pomiędzy krajami, w których występują różne systemy zasilania.

PKP Cargo będzie wykorzystywało nowe lokomotywy do obsługi połączeń międzynarodowych między Polską a Niemcami i Holandią, oraz w połączeniach do Czech, Słowacji, Austrii i na Węgry.

Kolejne trzy lokomotywy trafią do PKP Cargo w lutym. Ostatnie z˙1. pojazdów zostaną dostarczone z końcem pierwszego półrocza 2017 roku.

Podpisana we wrześniu 201. roku umowa zawiera opcję zakupu po ustalonej cenie kolejnych pięciu lokomotyw. PKP Cargo zadecyduje o zakupie dodatkowych maszyn do końca 2017˙roku.

Spółka poinformowała w komunikacie prasowym, że dotąd PKP Cargo posiadało tylko jedną własną lokomotywę wielosystemową, a resztę dzierżawiło. "Obecnie PKP Cargo ma ustabilizowany poziom wykorzystania lokomotyw wielosystemowych. W takich warunkach zakup jest najkorzystniejszą opcją, ponieważ umożliwia skuteczniejszą konkurencję cenową z zagranicznymi przewoźnikami" - poinformowała spółka.

PKP Cargo jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z udziałem w rynku przekraczającym 5. proc. w ujęciu pracy przewozowej. Oprócz przewozów towarów koleją, Grupa˙PKP˙Cargo świadczy usługi spedycji oraz obsługi terminalowej i bocznic. Zajmuje się też naprawą i˙utrzymaniem taboru kolejowego.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (168)