Nowe siedzenia w samolotach zmieszczą więcej pasażerów. Linie lotnicze już zacierają ręce

Zadajmy sobie pytanie, czego najbardziej nienawidzimy w lataniu samolotem? Jedną z pierwszych nasuwających się myśli jest ścisk i niski komfort. Wygląda na to, że w przyszłości siedzenia samolotów mogą być jeszcze bardziej niewygodne.

Nowe siedzenia pozwolą na zmieszczenie większej ilości pasażerów
Źródło zdjęć: © Aviointeriors
Arkadiusz Stando

Włoska firma Aviointeriors ma nadzieję wprowadzić do świata lotnictwa nowy rodzaj siedzeń. Niestety, to nie jest dobra wiadomość dla pasażerów. Firma chce zmaksymalizować ilość przewożonych na raz osób, poprzez zmniejszenie wolnego miejsca dla pasażerów. Zupełnie w odwrotnym kierunku idzie Boeing. Ten gigant niedawno prezentował luksusowe kabiny dla pasażerów.

Obraz
© Aviointeriors

Wedle nowego projektu Skyrider 2.0, jak piszą producenci, fotele miałyby być umieszczane w "podwyższonej pozycji pionowej". To rozwiązanie zaprezentowano podczas targów Aircraft Interiors Expo 2018 w Hamburgu. Nie wiadomo jeszcze, czy któraś z linii lotniczych jest zainteresowana ich wprowadzeniem, ale dane, które przedstawiła firma z pewnością przykują uwagę.

Każde siedzisko Skyrider 2.0 składa się z cienkiego oparcia i... "siodła", bo tylko to określenie pasuje do tego absurdalnego rozwiązania. Skyrider nie pozostawia dużo miejsca między rzędami, ani nie pozostawia miejsca na bagaż podręczny pod siedzeniem. Tak jakby w przypadku aktualnych siedzisk miejsca było za dużo.

Obraz
© Aviointeriors

Odległość pomiędzy siedzeniami Skyrider 2.0 liczona od góry oparcia wynosi zaledwie 58,5 cm. To prawie 20 cm mniej niż średnia aktualnie stosowana odległość. Standardowo aktualnie to 71-78 cm. Pomimo tego, Aviointeriors twierdzi, że siedzenia zapewnią właściwy komfort pasażerom.

Najlepszą informacją dla linii lotniczych jest to, o ile większe przychody będzie generować model Skyrider 2.0. Korzystając ze ściskającego rozwiązania samoloty będą w stanie pomieścić nawet 20 procent więcej pasażerów, co samo w sobie przekłada się na wzrost zysków.

To czytają wszyscy
Promy Balearii zasilane bioLNG. Emisje spadną o ponad 80 tys. ton
Promy Balearii zasilane bioLNG. Emisje spadną o ponad 80 tys. ton
TECH
Wysłali go w kosmos. Jest niezniszczalny i przeżył
Wysłali go w kosmos. Jest niezniszczalny i przeżył
TECH
Ludzkość w tym miejscu ewoluuje. Przez warunki do życia
Ludzkość w tym miejscu ewoluuje. Przez warunki do życia
TECH
Chemiczna zagadka sprzed lat. Wreszcie została rozwiązana
Chemiczna zagadka sprzed lat. Wreszcie została rozwiązana
TECH
Pomogą Ukrainie. Ale oczekują czegoś w zamian
Pomogą Ukrainie. Ale oczekują czegoś w zamian
TECH
F-35 spotkał się z Su-57. Zwycięzcy nie wyłoniono
F-35 spotkał się z Su-57. Zwycięzcy nie wyłoniono
TECH
Odkryj
Kontynenty wciąż się oddzielają. Naukowcy myśleli, że przestały
Kontynenty wciąż się oddzielają. Naukowcy myśleli, że przestały
TECH
Nowy użytkownik F-35? Były wiceprezydent USA nie kryje obaw
Nowy użytkownik F-35? Były wiceprezydent USA nie kryje obaw
TECH
Military Mobility Package. Ile dni zajmie NATO przerzucenie wojsk do Polski?
Military Mobility Package. Ile dni zajmie NATO przerzucenie wojsk do Polski?
TECH
Pradawna czarna dziura. Powstała tylko 600 mln lat po Wielkim Wybuchu
Pradawna czarna dziura. Powstała tylko 600 mln lat po Wielkim Wybuchu
TECH
"Skoszą Rosjan równo z trawą". Już jadą do Ukrainy
"Skoszą Rosjan równo z trawą". Już jadą do Ukrainy
TECH
Koreański system Three-Axis. Jakie są korzyści dla naszego kraju?
Koreański system Three-Axis. Jakie są korzyści dla naszego kraju?
TECH
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯