Nowe logo mBanku jest dostosowane do współczesnego świata. Czy aby na pewno?

Siedziba mBanku w Warszawie z nowym logo na górze.
Siedziba mBanku w Warszawie z nowym logo na górze.
Źródło zdjęć: © mat prasowe
Marcin Watemborski

27.11.2020 13:37, aktual.: 02.03.2022 15:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kolorowe logo mBanku zna chyba każdy. To po prostu napis na tle różnobarwnych prostokątów. Firma postanowiła zmienić logo – krój pisma oraz towarzyszące kolory. Jednak, czy naprawdę ta zmiana jest aż tak sensowna?

mBank jest na rynku od 20 lat. Ostatnia zmiana logo miała miejsce w 2013 roku i tak oto naszym oczom ujawnił się znany napis na kolorowym tle. Powiedzmy sobie szczerze – bez względu na to, kto prowadzi nasze konta i tak znamy znaki poszczególnych firm. Jedną z nich jest mBank. Osobiście zawsze to logo kojarzyło mi się ze znaczną komplikacją – zwłaszcza przez tło. Sam napis był okej. Teraz się to zmieniło.

Na górze widzimy nowe logo, na dole stare.
Na górze widzimy nowe logo, na dole stare.© mat prasowe

Na stronie mBanku przeczytamy o zmianach, a na pierwszym miejscu jest "zastosowanie bezszeryfowej czcionki". Nijak nie przypomina ona krojów pisma, jak Helvetica, Arial czy Verdana ze względu na ogonki. Autorski font mBank (patrz: kod poniżej) do złudzenia przypomina darmową rodzinę krojów pisma "Isidora", przedstawionych przez Latinotype (chilijską fundację typograficzną).

W kodzie widać informację o wgraniu autorskiego kroju pisma.
W kodzie widać informację o wgraniu autorskiego kroju pisma.© strona mbank

W czystej wersji bezszeryfowej wyglądałby mniej-więcej tak:

Logo mBanku pozbawione ogonków
Logo mBanku pozbawione ogonków© tech

Nudno? Według mnie nie. Nowocześnie i prosto - tak! Bez względu na to jednak, zmiana poszła w dobrym kierunku. Typografia jest bardziej czytelna i nie ma charakteru lat 00, gdy królował Times New Roman.

mBank informuje też o nowych odcieniach dobrze znanych kolorów i ich zgodnością z WCAG (Web Content Accessibility Guidelines). Innymi słowy – kolory odpowiadają standardom wyświetlania kolorów przez przeglądarki, które są okrojone względem szerszych gamutów. Tak czy siak – czy ta zmiana była konieczna, skoro większość przeglądarek bez najmniejszego problemu obsługuję paletę sRGB? Moim zdaniem to niezauważalna różnica. Jednocześnie firma informuje o uporządkowaniu proporcji i układu kolorów w tle – dobry ruch, ale wciąż jest ich całkiem sporo.

Największą zmianą, która jest według mnie najbardziej sensowna, jest uproszczenie formy logo. W przeszłości pojawiało się ono w formie kuli ziemskiej lub smartfona. Teraz – zawsze i wszędzie – będzie to prostokąt z napisem. Dzięki temu firma uniknie nieporozumień i podkreśli jedność swojej identyfikacji wizualnej. Plus dla was mBank oraz agencji BNA, która zajęła się przygotowaniem zmiany.

Logo na budynku mBanku.
Logo na budynku mBanku.© Materiały prasowe | mBank

Znak mBanku pojawi się w pierwszej kolejności w publikacjach on-line, a z czasem na budynkach firmy. Na szczycie nowej siedziby firmy w Warszawie, przy ul. Prostej 18 już można zobaczyć nowy napis.

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (26)
Zobacz także