Nokia: 80 mln użytkowników usług online

Nokia: 80 mln użytkowników usług online

08.01.2010 09:31, aktual.: 08.01.2010 09:41

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nokia poinformowała, że przekroczyła właśnie liczbę 80 mln użytkowników swoich usług online. Tym samym cel, zakładający pozyskanie takiej właśnie ich liczby, został osiągnięty kilka dni później, niż firma zakładała to w swoich planach - informuje agencja Reuters.

Do roku 2011 Nokia planuje pozyskać około 300 milionów użytkowników swoich usług online. W tym czasie mają oni generować roczne przychody na poziomie 2 mld euro. Cel jest ambitny, jednak niektórzy analitycy rynku są sceptyczni co do możliwości jego osiągnięcia.

Według Johna Stranda, szefa duńskiej firmy analitycznej _ Strand Consult _, problemem nie jest pozyskanie wielomilionowej liczby użytkowników, którzy nie będą płacić za oferowane przez firmę usługi. Znacznie poważniejszym problemem jest zachęcenie tak dużej liczby klientów do zapłaty nawet niewielkie sumy za oferowane usługi.

Nie będzie to jednak łatwe zadanie, gdyż w przeszłości Nokia miała spore problemy z wprowadzaniem niektórych swoich płatnych usług. W połowie 2009 roku szerokim echem odbił się start sklepu Ovi, który już od pierwszych swoich dni miał poważne problemy z poprawnym działaniem.

Nie najlepiej wiodło się również platformie N-Gage, która nie jest już rozwijana. Obecna jej oferta będzie jednak dostępna do września 2010 roku.

Pod koniec 2008 roku Nokia utrzymywała, że usługi muzyczne oraz nawigacyjne stanowić będą w przyszłości po jednej trzeciej wszystkich przychodów z usług dodanych planowanych przez firmę. Pozostałą trzecią część mają stanowić wszystkie inne oferowane przez nią usługi.

Obecnie z telefonów Nokii korzysta około 1,1 mld osób na całym świecie. Jako aktywny użytkownik liczona jest ta osoba, która z danej usługi skorzystała co najmniej raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (1)
Zobacz także