Nietypowa kampania przeciwsmogowa. Żywcem wyjęta z Windowsa 98
Interesująca kampania pojawiła się niedawno w Krakowie. Jedna z agencji reklamowych zawiesiła plakaty, które swoją estetyką nawiązują do komunikatów rodem z Windows 98.
Warto Wiedzieć: Zapomniany polski samochód elektryczny przejeżdżał 100 km za 4 zł w 2013 roku. Co się z nim stało?
Reklamy widoczne są w kilku punktach Krakowa. Można na trafić między innymi w okolicach Muzeum Narodowego, sklepu Jubilat czy znanego „Szkieletora” (dawny budynek) NOT. Albert Stęclik z agencji marketingowej "Dziadek do Orzechów" (pomysłodawcy akcji) opowiedział mi o tym, jak narodził się pomysł i jak zareagowali odbiorcy.
- Pomysł powstał w trakcie burzy mózgów w naszej agencji. Graficy stwierdzili, że estetyka rodem z lat 90. Będzie dobrze wpasowywać się w obecne trendy w designie, poza tym obecnie jest bardzo modna – tłumaczy. - To był strzał w dziesiątkę – zainteresowały się tym zarówno media, jak i internauci, a nawet start-upy zajmujące się tematyką smogu. Odzew nas zachwycił – dodaje.
Faktycznie, wokół nietypowej pod względem estetyki akcji nie przejść obojętnie. Oby częściej pojawiały się takie kreatywne kampania na ważne społecznie tematy.