Niesamowite odkrycie. W Piramidze Cheopsa znaleźli nieznaną wcześniej salę

Niesamowite odkrycie. W Piramidze Cheopsa znaleźli nieznaną wcześniej salę
Źródło zdjęć: © Domena publiczna
Bolesław Breczko
03.11.2017 11:14, aktualizacja: 09.11.2017 11:55

Naukowcy odkryli nieznaną wcześniej, pustą przestrzeń w budowli. Pomieszczenie ma co najmniej 30 metrów długości i znajduje się bezpośrednio ponad Wielką Galerią, łączącą salę grobową królowej z salą króla.

Na razie nie wiadomo co znajduje się w odkrytej przestrzeni. Może to być zarówno sala grobowa, korytarz, przestrzeń robocza, wykorzystywana podczas budowy piramidy albo kilka mniejszych pomieszczeń. *Możliwe, że przestrzeń została pozostawiona pusta, aby zmniejszyć nacisk na znajdującą się pod nią Wielką Galerię. *

Do pustej przestrzeni nikt jeszcze nie wszedł. Naukowcom udało się ustalić jej istnienie i lokalizację w trakcie realizacji projektu ScanPyramids. Do zeskanowania wnętrza piramid wykorzystali miony, nietrwałe cząstki elementarne, docierające do Ziemi w tzw. wtórnym promieniowaniu kosmicznym. Badacze ze ScanPyramids uchwycili miony, przenikające przez Piramidę Cheopsa i stworzyli obraz niczym zdjęcie rentgenowskie.

Odkrycie rzuca nowe światło na cały czas tajemniczą Piramidę Cheopsa. Sama obecność pustej przestrzeni nie jest zaskakująca. To, co czyni z niej tak niesamowite odkrycie, to że rozmiarami jest zbliżona do Wielkiej Galerii, która jest największym pomieszczeniem piramidy.* Naukowcy nie mają zamiaru osobiście wchodzić do nowo odkrytej przestrzeni.* Chcą jednak zbudować specjalnego mikro-robota, który zrobi to za nich.