Nie wyobrażamy sobie wakacji i ich planowania bez internetu

Nie wyobrażamy sobie wakacji i ich planowania bez internetu

Nie wyobrażamy sobie wakacji i ich planowania bez internetu
Źródło zdjęć: © Fotolia / Kaspars Grinvalds
25.08.2015 12:46, aktualizacja: 25.08.2015 13:29

Jak udowadnia najnowszy raport PayPal i GFK, wielu Polaków ma jeszcze wakacje przed sobą i tylko 24 procent już wykorzystało swój urlop. 21 procent z nas w dalszym ciągu czeka na wakacyjne wyprzedaże we wrześniu, a spora grupa (6 procent) planuje wyjazd w okresie od października do grudnia.

Obraz
© (fot. PayPal)

Nasze podróże nie są ani za długie (ponad 2. procent badanych spędzi na wakacjach w sumie, przez cały rok, około 7 dni), ani za drogie – 45 procent planuje wydać na wyjazdach około 2 tysięcy złotych. Niezależnie jednak od powyższych czynników, lubimy być dobrze przygotowani do podróży i wykorzystujemy różne źródła informacji w trakcie zdobywania wiedzy o wybranym miejscu.

Jak usprawnić wakacyjne planowanie?

Planowanie wakacji może się czasami wydawać prawdziwym wyzwaniem, zwłaszcza kiedy podróżujemy z dziećmi lub mamy ograniczony budżet. Niezależnie jednak od tego, jakie przeszkody musimy pokonać, mamy jedno narzędzie, które ułatwia zwalczenie każdej z nich: internet.

Internet jest kluczowym rozwiązaniem dla polskich urlopowiczów –. ponad połowa (56 procent) uważa go za niezbędny w trakcie planowania wakacji, a niemal dla każdego (95 procent) w trakcie samej wycieczki lub wyjazdu. Do czego tak często go wykorzystujemy?

Przede wszystkim, internet jest niezastąpiony w wyszukiwaniu najtańszych ofert wakacyjnych (takich jak np. pakiety urlopowe, wycieczki, transport czy zakwaterowanie). Ponadto pomaga w wyszukiwaniu szczegółowych informacji odnośnie miejsca, do którego podróżujemy (w tym m. in. o średnich cenach, punktach gastronomicznych, atrakcjach turystycznych, służbie zdrowia, bezpieczeństwie, zwyczajach i polityce wizowej czy imigracyjnej).

Okazuje się, że w obu przypadkach, kanały online są popularniejsze od swoich odpowiedników offline - tylko 1. procent osób wyszukuje oferty i tylko 5 procent szczegółowych informacji w siedzibie agencji lub przez telefon. W tym samym czasie, odpowiednio 78 procent i 18 procent wykorzystuje w tym celu stronę internetową biura lub jej profil w mediach społecznościowych. Warto również pamiętać o wyjątkowej popularności samych wyszukiwarek internetowych i innych portali podróżniczych.

Na co się decydujemy I dlaczego?

Polscy turyści od dłuższego czasu przestają się interesować pakietami wakacyjnymi w stylu all-inclusive w zamkniętych i luksusowych ośrodkach. Najbardziej kuszący dla nas rodzaj wypoczynku to ten relaksujący, a dopiero następnie słoneczny i przygodowy. Polacy wybierają najczęściej pobyt w hotelach (26 procent) i wynajętych apartamentach/domach (24 procent), ale pobyt u rodziny (14 procent) lub przyjaciół (11 procent) również jest całkiem popularny. Jeżeli chodzi o wybór miejsca, w którym chcemy spędzić urlop, duże znaczenie ma cena (53 procent Polaków wybiera ją jako jeden z najważniejszych czynników), następnie dobre opinie wśród recenzentów lub znajomych (43 procent). Jednocześnie, w trakcie wyboru miejsca pobytu, połączenie Wi-Fi jest jednym z najważniejszych elementów dla 20 procent Polaków. Oznacza to, że dostęp do skrzynki mailowej, media społecznościowe i inne usługi online są dla nas ważniejsze niż np. dodatkowe wyposażenie ośrodka czy rodzinna atmosfera. Lubimy mieć również wiele możliwości
uregulowania płatności –. ten czynnik jest ważny dla 22 procent badanych.

Najpopularniejszym środkiem transportu jest samochód, który wybiera 6. procent ankietowanych. Na drugim miejscu plasują się linie lotnicze (13 procent) - Polacy wybierają je przede wszystkim ze względu na cenę – 73 procent wyznacza koszt jako najważniejszy czynnik. 39 procent kieruje się polityką bagażową, a 41 procent ofertą portów docelowych. Co więcej, znaczącą rolę w podejmowaniu decyzji odgrywają zniżki i oferty specjalne – 8 procent wskazuje, że jest to jeden z najważniejszych argumentów, który decyduje o wyborze miejsca wakacji.

Dlaczego jesteśmy online w trakcie wakacji?

Internet jest dla Polaków nie tylko niezwykle użyteczny w trakcie planowania wakacji, ale także w trakcie samego pobytu –. prawie 56 procent z nas uważa go za niezbędny w trakcie urlopu. Podczas wakacji wykorzystujemy go zarówno do sprawdzania mapy i szukania objazdów (38 procent), jak i znajdowania najlepszych restauracji i atrakcji turystycznych (26 procent). Wchodzimy do internetu również po to, by być w kontakcie z rodziną i znajomymi np. poprzez media społecznościowe (21 procent).

Polacy pozostają na wakacjach oszczędni –. zazwyczaj, planujemy wydać na wakacje nie więcej niż 2 tysiące złotych. Nie oznacza to jednak, że nie lubimy zrobić zakupów online w trakcie wyjazdu – kupujemy w ten sposób coraz więcej produktów cyfrowych, np. e-booki do poczytania na plaży czy muzykę do podróży samochodem – dla 4 procent Polaków jest to główny powód używania internetu w trakcie wakacji.

Najpopularniejszym sposobem płatności na wakacjach (zarówno przed, jak i w trakcie pobytu) jest gotówka (4. procent) oraz karty kredytowe (25 procent). Jednocześnie, 20 procent Polaków wykorzystuje do pokrycia wakacyjnych wydatków system PayPal, a 24 procent, które jeszcze tego nie robiło, rozważa jego użycie w przyszłości. Popularność serwisu w trakcie podróży można tłumaczyć nie tylko wygodą I bezpieczeństwem, ale także dostępnością na całym świecie.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Smartfon z wodoodpornym ogniwem paliwowym

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)