Nie czytam instrukcji. Naciskam, aż się uda

Nie czytam instrukcji. Naciskam, aż się uda

Nie czytam instrukcji. Naciskam, aż się uda
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos
01.12.2011 10:35, aktualizacja: 01.12.2011 10:48

Prawie 70 tys. osób polubiło na Facebooku cytat „Nie czytam instrukcji obsługi… naciskam, aż się uda”. Natomiast z raportu International Adult Literacy Society wynika, że 77 proc. z nas ma problem ze zrozumieniem jakichkolwiek tekstów pisanych. Można sobie wyobrazić jakim wyzwaniem jest zatem przeczytanie skomplikowanego technicznego opisu.

Polskie prawo nakłada obowiązek dołączania do produktów instrukcji obsługi w języku polskim. Za brak takiego dokumentu grozi mandat. W sytuacji, gdy przez niedołączenie instrukcji produkt nie spełnia podstawowych wymagań bezpieczeństwa, przedsiębiorca może zostać ukarany grzywną, a nawet karą pozbawienia wolności. Ustawodawca dopuszcza jednak instrukcję w formie graficznej, jeśli będzie ona czytelna i powszechnie zrozumiała.

Z tego rozwiązania coraz częściej korzystają przedsiębiorcy dołączając jedynie schemat montażu produktów. Z kolei firmy działające w Internecie umieszczają na swoich stronach samouczki w formie filmu lub animacji, pokazujące krok po kroku jak korzystać z ich usług. Rozwiązanie łączące sferę realną i wirtualną od jakiegoś czasu wprowadza firma iTechnologie, która oferuje tworzenie trójwymiarowych instrukcji obsługi dostępnych z poziomu przeglądarki internetowej.

Jak wynika z raportu Accenture, 68. produktów zwracanych po zakupie do sklepów jest sprawna, jednak albo nie spełnia oczekiwań konsumenta lub też ma on problemy z ich uruchomieniem. Tego typu zwroty, których w dużej części udałoby się uniknąć, gdyby klienci zdecydowali się skorzystać z instrukcji obsługi, kosztują samą tylko gospodarkę amerykańską kilkanaście miliardów dolarów rocznie.

–. Otrzymujemy od naszych klientów jasne sygnały, że dzięki interaktywnym instrukcjom montażu ich produkty są lepiej instalowane, dzięki czemu zaobserwowali znaczny spadek kosztów serwisowania i naprawy drobnych usterek. Myślę, że w dobie internetu i grafiki trójwymiarowej, firmy coraz częściej będą szukać rozwiązań, które są bardziej przyjazne użytkownikowi – podsumowuje Króliszewski.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "10 najchętniej pobieranych filmów wszech czasów"

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (48)