NavRoad Auro AND i Vivo AND - nawigacje z Androidem

NavRoad zapowiedział wprowadzenie na rynek nowych nawigacji działających w oparciu o system Android

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Model Auro AND posiada 5-calowy ekran, a Vivo AND 6-calowy. W związku z tym nawigacje różnią się wagą i rozmiarami. Dla modelu Auro AND jest to odpowiednio 17. g, 130 x 84 x 12 mm, a dla Vivo AND 250 g, 159 x 94,5 x 12,5 mm. Wewnątrz obu urządzeń zamknięto procesor A10 ARM Cortex A8 1 GHz, wspomagany przez 512 MB pamięci RAM DDR3. Dane przechowamy w 8 GB pamięci iNAND. Obie nawigacje działają w oparciu o układ GPS HV 5820 i wyposażone są w układ Wi-Fi 802.11 b/g oraz port USB.

Urządzenia posiadają wbudowane głośniki, gniazda słuchawkowe Jack 3,5 mm oraz transmiter FM. Co ciekawe, pomimo różnych rozmiarów ekranu, oba urządzenia charakteryzują się rozdzielczością ekranu 800x48. px. Bateria o pojemności 1500 mAh powinna wystarczyć na dzień pracy, ale pamiętajmy, by podczas wieczornego postoju podłączyć nawigację do ładowania. Urządzenia dostępne są w wersji bez map, z mapami Sygic Mobile Maps, a po wprowadzeniu na rynek AutoMapy dla Androida, producent planuje wprowadzić to oprogramowanie nawigacyjne również w opisywanych nawigacjach.

Zastosowanie Androida oznacza dostęp do Android Market, który pozwoli pobrać i zainstalować aplikacje - od rozwiązań nawigacyjnych po gry. Niestety w specyfikacji obu urządzeń nie widać wzmianki o gnieździe na kartę SIM. Oznacza to, że nie będziemy mogli podłączyć nawigacji bezpośrednio do sieci komórkowej, by pobrać aplikacje np.: podczas postoju na stacji benzynowej. Rozwiązaniem może się okazać podłączenie zakupionego osobno modemu 3. do portu USB urządzenia lub pobranie potrzebnych aplikacji w momencie, gdy mamy dostęp do sieci bezprzewodowej Wi-Fi. Ciężko nam również ocenić jak format ekranu nawigacji, odmienny od ekranów smartfonów, sprawdzi się w obsłudze aplikacji pisanych głównie dla tych drugich urządzeń. Co do wersji Androida, producent poinformował nas, że dokłada wszelkich starań, by była to wersja 4.0. Cena urządzeń niestety nie jest jeszcze znana.

Wybrane dla Ciebie
Symulacja walki F-35 z Su-30. Nie chcą ujawnić, kto zwyciężył
Symulacja walki F-35 z Su-30. Nie chcą ujawnić, kto zwyciężył
Chiny rozmieszczają je na Pacyfiku. Widzą wszystko
Chiny rozmieszczają je na Pacyfiku. Widzą wszystko
Nieznane drony w Europie. Pojawiły się na krańcach NATO
Nieznane drony w Europie. Pojawiły się na krańcach NATO
Incydent na wysokości 10 kilometrów. Coś uderzyło w samolot pasażerski
Incydent na wysokości 10 kilometrów. Coś uderzyło w samolot pasażerski
Kosmiczna zbroja. Będzie chronić satelity i astronautów
Kosmiczna zbroja. Będzie chronić satelity i astronautów
Przyjrzeli się śniegowi w Alpach. Nie mają dobrych wieści dla świata
Przyjrzeli się śniegowi w Alpach. Nie mają dobrych wieści dla świata
Rzadkie zjawisko na niebie. Udało mu się je sfotografować
Rzadkie zjawisko na niebie. Udało mu się je sfotografować
Mają najpotężniejszy pocisk na świecie. Stworzył go sojusznik Polski
Mają najpotężniejszy pocisk na świecie. Stworzył go sojusznik Polski
Bat na Shahedy Rosjan. Ukraińcy opracowali Bulleta
Bat na Shahedy Rosjan. Ukraińcy opracowali Bulleta
Problem w otoczeniu Słońca. O tym zagrożeniu wiemy niewiele
Problem w otoczeniu Słońca. O tym zagrożeniu wiemy niewiele
Są główną tarczą antybalistyczną Ukrainy. Ta chce pozyskać kolejne 25 sztuk
Są główną tarczą antybalistyczną Ukrainy. Ta chce pozyskać kolejne 25 sztuk
Wszystko jasne. Berlin zdecydował w sprawie F-35
Wszystko jasne. Berlin zdecydował w sprawie F-35
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟