Naukowcy ostrzegają: Pingwiny cesarskie mogą wyginąć. Przyczyna jest znana

Badacze ostrzegają, że przy obecnym tempie globalnego ocieplenia ten zagrożony gatunek pingwinów, może zniknąć z powierzchni Ziemi do końca obecnego stulecia.
Pingwiny cesarskie, które mogą wyginąć
Pingwiny cesarskie, które mogą wyginąć (iStock.com)
ycipk-3ojaj5

Zespół kierowany przez naukowców z Woods Hole Oceanographic Institution (WHOI) w Massachusetts opublikował w czasopiśmie Global Change Biology wyniki badań, dotyczące możliwego losu pingwinów cesarskich.

Czytaj też: Raport WWF: ludzie wymordowali ponad 60 proc. zwierząt na świecie. Zajęło to "tylko" 40 lat

Badacze ostrzegają

ycipk-3ojaj5

- Jeśli globalny klimat będzie się ocieplał w obecnym tempie, spodziewamy się, że populacja pingwinów cesarskich na Antarktydzie zmniejszy się o 86 proc. do 2100 roku – powiedziała ekolożka i główna autorka badania Stephanie Jenouvrier.

Pingwiny żyją, jedzą i rozmnażają się na antarktycznym lodzie, który zanika przez coraz większe ocieplenie się klimatu. Badacze, żeby dowiedzieć jak druzgocący będzie miało to wpływ na pingwiny, wykorzystali model komputerowy do symulacji.

Naukowcy podkreślili, że wypełnienie założeń porozumienia Paryskiego, pozwoliłoby uchronić pingwiny przed całkowitym wyginięciem, chociaż nie uchroniło przed wyraźnym spadkiem populacji.

Źródło: Cnet.com