Naukowcy ostrzegają: Pingwiny cesarskie mogą wyginąć. Przyczyna jest znana

Naukowcy ostrzegają: Pingwiny cesarskie mogą wyginąć. Przyczyna jest znana

Naukowcy ostrzegają: Pingwiny cesarskie mogą wyginąć. Przyczyna jest znana
Źródło zdjęć: © iStock.com
10.11.2019 10:30, aktualizacja: 10.11.2019 13:12

Badacze ostrzegają, że przy obecnym tempie globalnego ocieplenia ten zagrożony gatunek pingwinów, może zniknąć z powierzchni Ziemi do końca obecnego stulecia.

Zespół kierowany przez naukowców z Woods Hole Oceanographic Institution (WHOI) w Massachusetts opublikował w czasopiśmie Global Change Biology wyniki badań, dotyczące możliwego losu pingwinów cesarskich.

Badacze ostrzegają

- Jeśli globalny klimat będzie się ocieplał w obecnym tempie, spodziewamy się, że populacja pingwinów cesarskich na Antarktydzie zmniejszy się o 86 proc. do 2100 roku – powiedziała ekolożka i główna autorka badania Stephanie Jenouvrier.

Pingwiny żyją, jedzą i rozmnażają się na antarktycznym lodzie, który zanika przez coraz większe ocieplenie się klimatu. Badacze, żeby dowiedzieć jak druzgocący będzie miało to wpływ na pingwiny, wykorzystali model komputerowy do symulacji.

Naukowcy podkreślili, że wypełnienie założeń porozumienia Paryskiego, pozwoliłoby uchronić pingwiny przed całkowitym wyginięciem, chociaż nie uchroniło przed wyraźnym spadkiem populacji.

Źródło: Cnet.com