Najbardziej pożądane marki smartfonów

Najbardziej pożądane marki smartfonów
Źródło zdjęć: © chip.pl

20.07.2012 11:45, aktual.: 09.08.2013 12:53

W 2012 roku analitycy z MEC Analytics and Insight przeprowadzili metodą CAWI wśród 3365 polskich internautów drugą falę badania "Internet w komórce".

Najpopularniejszym operatorem dla posiadaczy smartfonów jest Orange, a drugim w kolejności - Play. Wśród posiadających smartfony najpopularniejszą marką jest Samsung (32%) a na drugim miejscu Nokia (29%). W ciągu roku Samsung zwiększył swój udział w rynku smartfonów o 11%, a Nokia zmniejszyła o 5%. Aż 61. osób ma smartfona krócej niż rok.

Jeszcze rok temu najpopularniejszą marką wśród smartfonów była Nokia (41,6 proc.). Innymi popularnymi markami były Samsung (25,6 proc.) oraz Sony Ericsson (20,4 proc.). Rzadziej respondenci wybierali iPhone’a (8,8 proc.) lub Blackberry (5,1 proc.).

Smartfony wybieramy głównie by: korzystać z wyszukiwarek, sprawdzać pocztę prywatną i służbową, czytać newsy, korzystać z Facebooka, używać komunikatorów oraz sprawdzać prognozę pogody. Większość internautów korzysta ze smartfonów w domu.

Podobnie jak rok temu, posiadacze smartfonów doceniają mnogość dostępnych aplikacji, od użytecznych po czysto rozrywkowe i najchętniej darmowe (61. wskazań). Większość ma zainstalowanych do 10 aplikacji.

Najpopularniejsze aplikacje na telefon w 201. roku to: gry, poczta e-mail i aplikacje muzyczne. W porównaniu do 2011 Polacy ogólnie więcej korzystają z aplikacji umożliwiających czytanie wiadomości, słuchanie muzyki, komunikację ze znajomymi (korzystanie z komunikatorów, serwisów społecznościowych i poczty) oraz korzystanie z aplikacji sport. Mniej osób korzysta z aplikacji biznes.

Ciekawą grupę stanowią użytkownicy iPhone’a. Są to przeważnie mężczyźni, osoby z wyższym wykształceniem, w wieku 25-3. lat oraz mieszkańcy największych miast. Odsetek użytkowników iPhone’ów nie wzrósł w porównaniu z wynikami z poprzedniego roku, warto podkreślić, że korzystają oni najczęściej z usług operatora Orange (41%), Play i Plus (po 10%). Najczęściej mają umowę abonamentową o wysokości 100-149 zł. Użytkownicy iPhone’ów częściej niż inni używają smartfonów do załatwiania spraw finansowych, lokalizowania obiektów, sprawdzania pogody i poczty (zwłaszcza prywatnej). "iPhone’owcy" częściej niż pozostali korzystają z telefonów w pracy, w miejscach publicznych i w samochodzie.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (204)