Na rebranding nie mamy co liczyć

Na rebranding nie mamy co liczyć

Na rebranding nie mamy co liczyć
28.02.2008 17:43, aktualizacja: 28.02.2008 18:03

Jeśli chodzi o zmianę marki z Era na T-Mobile Poland nie ma tego w planach na 2008 rok. Marka Era jest w Polsce mocno rozpoznawalna i nie ma sensu na razie jej zastępować marką globalną.

  1. r. Polska Telefonia Cyfrowa – operator sieci Era i Heyah, zakończyła 2007 rok liczbą 12 mln 998 tys. abonentów. Koszt pozyskania jednego użytkownika (SAC) spadł do poziomu 104 zł, ze 109 zł przed rokiem. Wskaźnik churn, czyli liczba odłączeń wyniósł 0,7 proc. w skali miesiąca, wobec 0,6 proc. w 2006 r. ARPU (przychody na jednego abonenta) w 2007 r. wyniosło 47 zł. W 2007 r. 41,6 proc. użytkowników to byli klienci abonamentowi, zaś 58,4 proc. to posiadacze taryf pre paid wobec odpowiednio 37,1 proc. i 62,9 proc. w 2006 r.

Prezes spółki Klaus Hartmann podkreślił, że po kilku latach kryzysu PTC już z niego wyszła. Pomimo tego w dalszym ciągu jest trzecia pod względem liczby abonentów. –. Cały czas powtarzam, że nie zamierzamy rywalizować na liczbę aktywnych kart SIM – powiedział Klaus Hartmann.

W 200. roku za najważniejsze cele uznał dalszą rozbudowę sieci sprzedaży (własnych salonów Era ma obecnie 123, a działających na zasadzie franczyzy 125), rozwój usług takich, jak np. Era Domowa, czy internet stacjonarny, oraz rozszerzenie zasięgu sieci 3G tak, aby objąć zasięgiem ponad 40 proc. populacji (obecnie 36 proc.). Innym ważnym elementem ma być rozwijanie nowych technologii. Miał na myśli m.in. HSPA, czy telewizję mobilną (DVB-H).

Pytany o ewentualność zakupu Play Klaus Hartmann odpowiedział, że nie ma tego w planie, bo jest to nieopłacalne. Z kolei jeśli chodzi o zmianę marki z Era na T-Mobile Poland przyznał, że nie ma tego w planach na 200. rok, a poza tym marka Era jest w Polsce mocno rozpoznawalna i nie ma sensu na razie jej zastępować marką globalną.

Wygląda więc na to, że na kolejny rebranding w stylu „Idea zmienia się w Orange”. będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)