Na Allegro będzie drożej. Sprzedawcy zapłacą nawet 250 proc. więcej
20.07.2017 16:24, aktual.: 21.07.2017 11:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Allegro poinformowało użytkowników o podwyżce cen za wyróżnianie i wystawianie ofert.
Od 1 sierpnia opłaty za wyróżnianie i wystawianie ofert wzrosną nawet o 250 proc. Allegro poinformowało użytkowników o podwyżce w formie nowego regulaminu i załącznika. Zdaniem użytkowników to krok w stronę podobnego modelu funkcjonowania, z jakiego korzysta Amazon.
Opłaty za promowanie aukcji będą teraz naliczane w 10-dniowych cyklach. Ma to uprościć widok opłat w "Historii". To nie koniec zmian. Na początku sierpnia wznawiane 14-dniowe aukcje zostaną zastąpione 20-dniowymi (kup teraz) lub 10-dniowymi (licytacje). Pozostałe czasy trwania ofert pozostaną takie same.
Jak łatwo się domyśleć, użytkownikom nie spodobały się zapowiadane zmiany. O planach podwyższenia opłat przez największą polską platformę handlową w internecie wspominano już w lutym, wielu jest jednak zaskoczonych aż tak dużą podwyżką. Najbardziej niezadowoleni są ci, którzy na Allegro prowadzą działalność zawodową.
W odpowiedzi na reakcje oburzonych użytkowników firma wydała już oficjalne oświadczenie w sprawie. Według Michała Bonarowskiego z biura prasowego Allegro zarzuty o próbę faworyzowania własnych aukcji są bezpodstawne. - Twierdzenie, że chcemy faworyzować sprzedaż sklepu własnego Allegro nie znajduje podstaw w rzeczywistości z kilku powodów. Przede wszystkim jest to działalność w skali całej platformy Allegro absolutnie marginalna. Celem jest - co deklarowaliśmy już wielokrotnie - uzupełnianie oferty tam, gdzie są braki asortymentowe, poprawa jakości obsługi u wszystkich sprzedawców poprzez podnoszenie standardów obsługi. Nie jest naszym celem konkurowanie ze sprzedawcami i także w tym przypadku działania ujednolicające cennik nie mają takiego celu - twierdzi Bonarowski. Rzecznik odniósł się także do wpływu podwyżki opłat dla sprzedawców. - Wyróżnione oferty w modelu sklepowym stanowią 1,2 proc. wszystkich ofert wystawionych w serwisie w ciągu ostatnich 30 dni - to pokazuje niewielką skalę zjawiska. Jednocześnie od 1 sierpnia zmniejszamy wysokość opłat za wystawianie w wielu kategoriach właśnie w modelu sklepowym, a w kolejnych miesiącach całkowicie je zlikwidujemy. Koszty wystawiania także wpływają na ogólny bilans kosztów prowadzenia profesjonalnej działalności na Allegro - podkreślał.