Multimedia Polska: 323 tys. klientów internetu

Liczba sprzedawanych usług (RGU) Multimedia Polska wyniosła na koniec 2009 r.
1,235 mln. Z tego 323 tys. to usługi Internetu, prawie 700 tys. to usługa telewizji, a sprzedała 216 tys. to usługi głosowe.

Multimedia Polska: 323 tys. klientów internetu
Źródło zdjęć: © Multimedia Polska

Przychody Multimedia Polska w IV kwartale 2009 roku wzrosły o 10% do 137,9 mln zł w porównaniu do tego samego okresu 2008 roku. Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 16% i wyniósł 72,2 mln zł. O 152% kwartał do kwartału wzrósł zysk netto, osiągając wartość 22,3 mln zł.

W ujęciu rocznym przychód wzrósł z 475,4 mln zł na koniec 2008 do 526,3 mln zł na koniec 2009, czyli o 11%. Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 12% i wyniósł 265,1 mln zł. Natomiast zysk netto wyniósł 64, 1 mln zł (50,3 mln zł w 2008 r.), co dało wzrost o 28%

Wzrost przychodów to podobnie jak w poprzednich kwartałach w głównej mierze zasługa dynamiki wzrostów w segmencie telewizji (zarówno analogowej, jak i cyfrowej - DTV), szerokopasmowego dostępu do internetu oraz telefonii VoIP. Struktura przychodów utrzymuje się niezmiennie w optymalnych proporcjach. W 2009 r. połowę (50%) stanowią wpływy ze sprzedaży usług telewizyjnych. Pozostała część pochodzi ze sprzedaży Internetu (24,8%), usług głosowych (22,3%) oraz innych usług (2,9%).

Liczba sprzedawanych usług (RGU) zwiększyła się na koniec 2009 r. o prawie 10% w porównaniu do 2008 roku i wyniosła 1,235 mln. Średni przychód na abonenta (ARPU) wzrósł w ciągu roku z 61,5 zł do 65,9 zł.
Wskaźnik średnich przychodów na jednostkę generowania przychodu (ARPU na RGU) wyniósł 34,98 zł w IV kwartale 2009 r. wobec 34,60 zł w III kwartale 2009 r.
Wskaźnik odejść klientów (CHURN) utrzymywany jest na poziomie, w ujęciu średniomiesięcznym: dla telewizji (0,71%), internetu (0,93%) i telefonii (0,76%)

Z pakietu Triple Play (wszystkie trzy usługi) w IV kwartale 2009 r. korzystało 89 tys. abonentów - blisko 30% więcej niż przed rokiem. W przypadku Double Play było to blisko 214 tys. klientów tj. o ponad 12% więcej niż na koniec 2008 r. Dzięki rosnącej popularności pakietów liczba usług przypadająca na jednego abonenta zwiększyła się z poziomu 1,70 na koniec 2008 r. do 1,83 na koniec 2009 r.

Na koniec 2009 r. spółka miała ponad 323 tys. Internautów, czyli 16% więcej niż rok wcześniej. Wartość przychodów w tym segmencie wyniosła 130,5 mln zł tj. 13% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

Liczba sprzedanych usług telewizji na koniec 2009 r. wyniosła blisko 700 tys., w tym już ponad 106 tys. użytkowników korzystało z telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV, a także 31 tys. użytkowników programów Premium. Baza użytkowników telewizji cyfrowej wzrosła o ponad 40% w ciągu roku.

Dzięki popularności usługi VoIP, Multimedia Polska po raz kolejny uzyskały wzrost liczby użytkowników telefonii stacjonarnej. Na koniec grudnia spółka sprzedała 216 tys. usług głosowych, czyli o ponad 10% więcej niż przed rokiem.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)