MojDoradca.pl będzie udzielał płatnych porad
Twórcy serwisów ZadajPytanie.pl i Odpowiedz.pl uruchomili dzisiaj nowe przedsięwzięcie. MojDoradca.pl umożliwia wyszukanie eksperta z interesującej nas dziedziny oraz nawiązanie z nim kontaktu w celu uzyskania płatnej porady.
04.07.2007 | aktual.: 04.07.2007 11:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W serwisie zarejestrowanych jest już ok. 50 ekspertów, którzy odpowiadają na pytania z kilkunastu różnych dziedzin. Każdy ma swoją wizytówkę zawierającą takie informacje jak zakres płatnej pomocy, doświadczenie i referencje oraz oczywiście ceny. Te ustalane są indywidualnie, ale każdy ekspert może ustalić cenę minimalną. Jedni oferują przygotowanie odpowiedzi już za 5 zł, inni żądają od 100 zł wzwyż.
MojDoradca to nie pierwszy polski serwis z płatnymi poradami eksperckimi. Wcześniej wystartował Expen.pl, który umożliwia przeprowadzenie płatnej rozmowy z wybranym specjalistą za pośrednictwem komunikatora VoIP. Podobną możliwość oferuje także Skype ( Skype Prime ).
Choć Expen.pl działa już od kilku miesięcy, nie cieszy się zbyt wielką popularnością. Do tej pory ani razu nie pojawił się w Megapanelu, a większość z ok. 60 zarejestrowanych ekspertów nie przeprowadziło do tej pory żadnej rozmowy. Większe zainteresowanie zdobyły w Polsce darmowe serwisy z pytaniami i odpowiedziami, takie jak Odpowiedz.pl czy Pytamy.pl. Ten drugi nawiązał nawet współpracę z portalem Interia.pl.
Czy serwisy takie jak Expen.pl lub MojDoradca.pl mają w Polsce rację bytu? Przeprowadziliśmy rozmowę z Mateuszem Romanowskim, współwłaścicielem firmy ZadajPytanie.pl sp. z o.o., która prowadzi serwisy ZadajPytanie.pl, Odpowiedz.pl, a od dziś także MojDoradca.pl.
Przyjrzałem się waszym serwisom i zastanawiam się, z czego się utrzymujecie? Tylko z reklamy? Na ZadajPytanie.pl reklam nie zauważyłem.
Obecnie reklamy to nasze główne źródło przychodu. Poza tym, mamy system informatyczny Ultimate Mailer do e-mail marketingu i komunikacji emailowej, który wynajmujemy klientom. Na ZadajPytanie.pl natomiast wdrażamy usługę zwaną Partnerstwo Kategorii, która jest formą sponsoringu, opartą na tzw. strategii eksperckiej, czyli dzieleniem się przez firmę swoją wiedzą, w celu budowania eksperckiego wizerunku.
A z czego będzie się utrzymywał nowy serwis? Z prowizji od transakcji?
W dłuższej perspektywie, tak. Planujemy najpierw wprowadzić usługi dodatkowe dla specjalistów i firm świadczących usługi w naszym serwisie, które będą zwiększały efektywność ich promocji i skuteczność pozyskiwania nowych klientów.
Czym MojDoradca.pl różni się od ZadajPytanie.pl? Czy zamiast uruchamiać nowe przedsięwzięcie nie lepiej było rozbudować ZadajPytanie.pl?
MojDoradca.pl jest nastawiony na inną grupę użytkowników. Klienci to osoby szukające profesjonalnej, odpłatnej usługi eksperckiej ( np. porady ) na wysokim poziomie od wybranego przez siebie doradcy. Natomiast usługodawcy, to specjaliści, którzy chcą uzyskać dodatkowy dochód za wykorzystanie swojej wiedzy i doświadczenia poprzez, na przykład, udzielenie porady. Komunikacja jest dwustronna i zindywidualizowana - klient pyta eksperta, a on udziela mu odpowiedzi, konsultacji i porad.
Czy w MoimDoradcy nadal chodzi o pytania i odpowiedzi w formie tekstowej, czy też wzorem Expen.pl chcecie umożliwić użytkownikom prowadzenie rozmów głosowych ( VoIP )?
Chodzi o odpowiedzi, porady, konsultacje w wersji tekstowej, głosowej, graficznej, a nawet osobistej. To zależy od potrzeb zamawiającego i możliwości specjalisty. Wychodzimy z założenia, że my przede wszystkim łączymy ludzi ze sobą.
Jeżeli będzie potrzebny tylko tekst odpowiedzi, to wówczas klient otrzyma poradę na piśmie. Jeśli będzie potrzebna rozmowa, klient będzie mógł porozmawiać z ekspertem przez telefon, czy przez Skype'a, a nawet umówić się z nim na kawę czy lunch, jeśli będzie taka potrzeba.
Zainteresowanie takimi platformami wymiany wiedzy jest u nas ciągle słabe. W jaki sposób chcecie przyciągnąć do siebie ekspertów i klientów?
Eksperci mogą uzyskać dodatkowy dochód, a przy okazji reklamować swoje pozostałe usługi, nie tylko porady. Cały dochód z udzielonej porady oraz innych usług jest przeznaczony dla eksperta. Operator serwisu nie jest ani stroną transakcji ani pośrednikiem. Nie pobieramy też żadnych opłat, czy prowizji.
Będziemy analizować i wybierać najefektywniejsze sposoby pozyskania klientów. Na pewno w pierwszej kolejności wykorzystamy wyszukiwarki, zarówno SEM, jak i SEO. Wykorzystujemy też mailingi reklamowe.
Internauci przyzwyczaili się, że pytania najlepiej zadawać na tematycznych forach dyskusyjnych albo w Usenecie. W czym są lepsze serwisy takie jak MojDoradca.pl?
Usenet jest według mnie popularny tylko w niektórych kręgach, a fora dyskusyjne w dużej mierze służą raczej do pogawędek i rozrywki, niż do profesjonalnych porad i wymiany specjalistycznej wiedzy. Fakt, istnieją fora z wartościową, wręcz unikalną wiedzą, lecz są to tylko niektóre obszary wiedzy.
Zresztą porównywanie forów do naszych serwisów ma sens w przypadku Odpowiedz.pl czy ZadajPytanie.pl. MojDoradca.pl to po prostu profesjonalne, odpłatne i indywidualne porady.