Mobilny procesor graficzny obsługujący DirectX 10 i OpenGL 3.2

Mobilny procesor graficzny obsługujący DirectX 10 i OpenGL 3.2
Źródło zdjęć: © iPhoneBlog.pl

13.01.2010 09:12, aktual.: 13.01.2010 09:26

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Podczas pokazów CES 2010 firma Imagination Technologies prawdopodobnie uchyliła zbyt dużego rąbka tajemnicy, prezentując nowy procesor graficzny (GPU) swojego pomysłu.

Jak wiadomo procesory graficzne to nieodzowna część współczesnego sprzętu elektronicznego, która odpowiada za renderowanie grafiki 3D, odciążając tym samym główny procesor. Imagination Technologies zaprezentowało projekt PowerVR SGX545 GPU – jest to obecnie jedyny procesor graficzny przeznaczony dla telefonów komórkowych, który obsługuje OpenGL 3.2 i efekty poziomu DirectX 10.

Tym samym firma mogła niezamierzenie podać specyfikacje procesora graficznego, który będzie napędzał następnego iPhone’a. SGX54. ma również obsługiwać technologię OpenCL, która pozwala na użycie niewykorzystanych cykli obliczeniowych procesora graficznego w celu odciążenia głównego procesora. Najnowsze dziecko Imagination Technologies ma być również zdolne do wielowątkowości, co może dać urządzeniu spory zapas mocy, zwłaszcza w połączeniu z wielojądrowym procesorem ARM Cortex 9. O tym ostatnim krążą podobne plotki – rzekomo miałby być sercem następnej generacji telefonu Apple.

Do tej pory Cupertino używało procesorów graficznych PowerVR w każdym z iPhone’ów i iPodów touch. Dodatkowo Apple jest inwestorem w firmie Imagination Technologies i wykupiło już 19. udziałów przez ostatnie 2 lata. Wszystko wskazuje więc na to, że SGX545 będzie procesorem graficznym przyszłego iPhone’a.