Mimo wysokiej inflacji Polacy kupują w sieci na potęgę. Dlatego warto reklamować się w internecie

Według najnowszego raportu marketingowego portalu Interaktywnie.com pt. "Reklama w internecie 2022-2023", po 2021 roku polski rynek reklamy zwiększył wartość o 16,2% względem roku poprzedniego i aż o 7% wobec roku 2019. To oznacza, że po pandemicznym osłabieniu nie ma śladu. Wszystkie sektory, z wyjątkiem motoryzacji i sektora produktów do użytku domowego, zwiększyły budżety reklamowe w 2021 roku.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Ebook z raportem w pdf można za darmo pobrać tutaj:

W ubiegłym roku sektor handlowy był najważniejszą siłą napędową rynku reklamy. Budżety reklamowe tego sektora wzrosły o 26,6% wobec 2020 r. i blisko 35% w porównaniu z rokiem 2019. Wśród firm z tego sektora w pierwszej piątce znalazły się sieci marketów oferujących sprzęt elektroniczny: RTV AGD, Euro-Net i Mediaexpert, a także Lidl, Biedronka i przedstawiciel e-commerce, Grupa Allegro.

  • Kolejnym filarem rynku reklamy pozostawał niezmiennie sektor farmaceutyczny, który w 2021 roku również zwiększył wydatki (o 3,7%).
  • Jednak wobec 2019 roku, oznacza to wciąż spadek o 4,1%.
  • Trzeci z kolei największy sektor żywność zwiększył wydatki o 10,7% wobec 2020 r. i jest to poziom porównywalny z 2019 r.
  • W 2021 r. niewielkie spadki wydatków odnotowała motoryzacja (mniej o 0,7% wobec 2020 r.) oraz produkty do użytku domowego (dynamika -2,5%).

Jak czytamy w raporcie Interaktywnie.com, globalny rynek reklamowy będzie nadal się opierał ekonomicznym perturbacjom na tyle, że globalne wydatki na promocję wzrosną o 7,3%. To nieco poniżej 8-proc. prognozy z czerwca 2022 roku, ale wciąż oznacza, że reklamodawcy właśnie w internecie widzą sposób na to, by zdobywać klientów, ograniczających swoje wydatki.

Ta "odporność" utrzyma się w 2023 roku głównie dzięki ekspansji nowych kanałów, takich jak reklama w usługach subskrypcji wideo na żądanie (SVOD).

W 2021 roku wartość budżetów internetowych (nie uwzględniając wydatków na ogłoszenia) wzrosła o 21,8% - to o ponad 0,8 mld zł więcej niż przed rokiem, co dało blisko 4,5 mld zł.

Internet stabilizuje się na pierwszym miejscu w "media miksie", wyprzedzając telewizję. Konsekwentnie rosną wydatki na wszystkie formy reklamy, najszybciej na reklamę displayową i video, nieco wolniej na reklamę w wyszukiwarkach.

Wideo rządzi reklamą online

To jednak wideo staje się dominującym formatem w reklamie online. W 2022 roku ponad 82 proc. wszystkich treści online będą stanowić treści wideo, bo to forma najchętniej konsumowana przez użytkowników, a co za tym idzie - najbardziej wspierana przez social mediowe algorytmy, ostatnio głównie TikTok-a. Jego format krótkich filmików jest właśnie masowo kopiowany przez inne platformy społecznościowe i wcielany do macierzystych platform, czy to pod postacią instagramowych Reelsów czy youtube'owych Shortów.

Naśladowanie TikTok-a, który już teraz wyparł Snapchata z pozycji ulubionej społecznościowej aplikacji nastolatków z USA, ma zresztą głęboki sens. Mimo że to wciąż Instagram wygrywa zaangażowaniem odbiorców, 89% respondentów twierdzi, że TikTok-a używa przynajmniej raz w miesiącu - tak wynika z ankiety Piper Sandler "Taking Stock With Teens". Prognozuje się, że globalne przychody z reklam w tej aplikacji wzrosną trzykrotnie do 11,64 miliarda dolarów na koniec 2022 roku. To oznacza, że TikTok będzie zarabiał więcej niż Snapchat i Twitter, a ponad połowa tych przychodów ma pochodzić z USA.

Ebook z raportem w pdf można za darmo pobrać tutaj:

Materiał prasowy Interaktywnie.com
Źródło artykułu: Materiał Partnera
Wybrane dla Ciebie
Nowy system Chińczyków. Będą potrzebne tylko dwie osoby
Nowy system Chińczyków. Będą potrzebne tylko dwie osoby
Pokazali go w USA. Potężna armia stworzyła zabójczego drona
Pokazali go w USA. Potężna armia stworzyła zabójczego drona
Rozważają wdrożenie tanich dronów-bomb. Na masową skalę
Rozważają wdrożenie tanich dronów-bomb. Na masową skalę
Mają nową metodę walki z dronami. Będą używać zaskakującej broni
Mają nową metodę walki z dronami. Będą używać zaskakującej broni
Mumia sprzed 1000 lat. Jeden element przetrwał do dzisiaj
Mumia sprzed 1000 lat. Jeden element przetrwał do dzisiaj
Ciemna materia nie taka ciemna. Taki ślad będziemy mogli wykryć
Ciemna materia nie taka ciemna. Taki ślad będziemy mogli wykryć
Operacja "Pajęczyna". Rosjanie stracili nie tylko bombowce
Operacja "Pajęczyna". Rosjanie stracili nie tylko bombowce
Były dowódca armii USA chwali Polskę. Ale krytykuje Zachód
Były dowódca armii USA chwali Polskę. Ale krytykuje Zachód
Wyjątkowe odkrycie. Są znacznie większe i cieplejsze niż sądzono
Wyjątkowe odkrycie. Są znacznie większe i cieplejsze niż sądzono
Polska rakieta bliska startu. Tego jeszcze nie robiliśmy
Polska rakieta bliska startu. Tego jeszcze nie robiliśmy
Skandal w kraju NATO. Mieli pomagać Rosji w produkcji broni
Skandal w kraju NATO. Mieli pomagać Rosji w produkcji broni
Kraj NATO zdecydował. Inwestuje w ochronę przed atakami dronów
Kraj NATO zdecydował. Inwestuje w ochronę przed atakami dronów