MiG‑29. Piloci nie latali, ale mogą dostać pieniądze. Jest decyzja MON
MON przewiduje rekompensatę dla pilotów, którzy przez uziemienie samolotów MiG 29 nie mogli wylatać odpowiedniej liczby godzin.
Jak czytamy na stronie rp.pl, Ministerstwo Obrony Narodowej przygotowało projekt rozporządzenia w sprawie dodatków do uposażenia zasadniczego żołnierzy zawodowych.
Zakłada on, że piloci z trzech jednostek wojskowych - w bazie lotniczej w Mińsku Maz., Malborku oraz Świdwinie - otrzymają dodatek specjalny w przypadku nie wykonania określonej liczby lotów.
Dodatek może być przyznany w pełnej wysokości z "uwagi na szczególnie uzasadnione potrzeby Sił Zbrojnych, na podstawie zgody wyrażonej przez Ministra Obrony Narodowej".
Pod koniec listopada podjęto decyzję o przywróceniu samolotów MiG-29 do lotów. Przez większą część roku nie były w użyciu. Zostały uziemione w marcu 2019 roku po wypadku pod Węgrowem.
Samoloty MiG-29 rozpoczęły służbę w Polsce w latach 1989-1992 (kupione od Rosji) i w roku 1995 (pozyskane od Czech w ramach wymiany za 11 śmigłowców W-3 Sokół). Oznacza to, że najstarsze myśliwce mają już 30 lat. Eksperci i piloci zwracają uwagę, że samoloty są w opłakanym stanie i mogą już być niezdolne do naprawy. Silniki do MiG-ów 29 nie są już produkowane.