Microsoft ujawnia swoją strategię
Microsoft poinformował o kilku działaniach, które ma zamiar podjąć na rynku oprogramowania do wirtualizacji. Gigant z Redmond chce dzięki nim skutecznie rywalizować z VMware, liderem na tym rynku.
22.01.2008 | aktual.: 22.01.2008 10:31
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przedstawiciele koncernu Gatesa poinformowali, że chcą przejąć firmę Calista Technologies, która powstała w 2006 roku. Produkuje ona oprogramowanie, dzięki któremu praca w środowisku wirtualnym bardzo przypomina pracę na fizycznej maszynie z systemem Windows. Kolejnym krokiem Microsoftu będzie dalsze zacieśnienie współpracy z Citrix Systems. To kolejny producent oprogramowania do wirtualizacji. Celem współpracy jest zwiększenie kompatybilności produktów obu przedsiębiorstw.
Microsoft obniży też opłatę za system Windows wykorzystywany na wirtualnych maszynach. Obecnie duże firmy płacą 78 dolarów rocznie. Nowa cena to 23 USD. Ponadto, wbrew swojej wcześniejszej polityce, koncern ogłosił, że wszystkie wersje Windows Visty, także Home Basic, mogą być używane w środowiskach wirtualnych.
Microsoft mówi, że dzięki jego kompleksowemu podejściu, rozwiązania wirtualizacyjne będą tańsze, niż dotychczas. Jednak przedstawiciel VMware zauważa, że podczas gdy jego firma ma już "wielopiętrowy budynek, do którego wprowadzają się ludzie", to Microsoft "dopiero kładzie fundamenty".
Oczywiście VMware ma obecnie znacznie silniejszą pozycję ( należy do niego aż 80% rynku rozwiązań wirtualizacyjnych ) i większe doświadczenie, niż Microsoft. Jednak ze słów Laury DiDio, analityka Yankee Group wynika, że VMware ma się czego obawiać. Jej zdaniem rozwiązania Microsoftu, porównywalne z tym, co oferuje VMware, mogą kosztować aż o 66% mniej. "Dotąd nie było na tym rynku zbyt dużej konkurencji. Teraz słyszę od klientów, że są zadowoleni, iż Microsoft się nim zainteresował. Podobają im się produkty VMware, ale nie chcą za nie płacić tak duży sum" - mówi DiDio.