Microsoft chce uniemożliwić Apple'owi rejestrację marki "App Store"

Microsoft chce uniemożliwić Apple'owi rejestrację marki "App Store"

Microsoft chce uniemożliwić Apple'owi rejestrację marki "App Store"
Źródło zdjęć: © USPTO
13.01.2011 10:59, aktualizacja: 13.01.2011 11:09

Microsoft podjął kroki prawne, aby przeszkodzić Apple'owi w próbie zarejestrowania nazwy "App Store" jako marki w Amerykańskim Urzędzie ds. Patentów i Znaków Handlowych (USPTO).

Microsoft podjął kroki prawne, aby przeszkodzić Apple'owi w próbie zarejestrowania nazwy "App Store" jako marki w Amerykańskim Urzędzie ds. Patentów i Znaków Handlowych (USPTO)
.

Według doniesień amerykańskich mediów stosowna skarga wpłynęła we wtorek do urzędu. We wniosku o odmowę rejestracji w trybie przyspieszonym czytamy, że zarówno "app", jak i "store" są wyrazami ogólnego zastosowania.

Obraz
© Wyciąg z wniosku Apple'a o rejestrację marki (fot. USPTO)

Zgodnie z argumentacją producenta software'u "app" oznacza wszystkie programy, które sprzedaje się w sklepach typu app store, natomiast słowo "store" określa wszystkie podmioty zajmujące się sprzedażą. W treści skargi adwokaci koncernu z Redmond przytaczają nawet wypowiedź Steve'a Jobsa jako przykład użycia frazy "app store" w znaczeniu ogólnym. W jednym z wywiadów miał on powiedzieć, że Amazon, Verizon i Vodafone zapowiedziały "własne app store'y dla Androida". Poza tym zarejestrowanie App Store jako marki byłoby nieuprzejmością wobec klientów. Nie wolno dawać Apple'owi wyłączności na używanie tej nazwy –. wyjaśnia dalej Microsoft.

Apple już w 2008 roku złożył pierwszy wniosek o zastrzeżenie marki. W dokumencie tym producent iPhone'ów i Maców opisuje App Store jako "usługę do sprzedaży, która zawiera oprogramowanie komputerowe i jest oferowana przez Internet oraz inne sieci elektroniczne". Tymczasem urząd USPTO zaktualizował stronę statusową wniosku o rejestrację marki App Store. Obecnie dowiemy się tam, że kontrwniosek jest w trakcie rozpatrywania przez komisję odwoławczą.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)