WAŻNE
TERAZ

Wyjątkowe liceum. 100 proc. frekwencji na edukacji zdrowotnej

Media w dobie zeroemisyjności. Korzyści dla społeczeństwa i reklamodawców

Branża medialna oraz reklamowa przechodzą zieloną transformację. W ostatnich latach coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na bardziej ekologiczne rozwiązania. Jakie działania podejmują media w dobie zeroemisyjności? Jakie korzyści płyną z tego dla społeczeństwa, a jakie dla reklamodawców?

Zeroemisyjność, czyli zaprzestanie emitowania CO2 do atmosfery, to jeden z najważniejszych współczesnych tematów poruszanych przez ekspertów z dziedziny ekologii.Zeroemisyjność, czyli zaprzestanie emitowania CO2 do atmosfery, to jeden z najważniejszych współczesnych tematów poruszanych przez ekspertów z dziedziny ekologii.
Źródło zdjęć: © Pexels

Emisja gazów cieplarnianych do atmosfery jest głównym powodem kryzysu ekologicznego. Działania dążące do tak zwanej zerowej emisji są więc w dzisiejszych czasach koniecznością. Jak politykę zeroemisyjności wdrażają media?

Od małych kroków…

Wiele przedsiębiorstw z branży medialnej i reklamowej rozpoczyna wdrażanie ekologicznych rozwiązań od małych, ale bardzo znaczących kroków. Przykładem może być świadome podeście do zużycia energii, na przykład poprzez wybieranie energooszczędnych sprzętów w biurach. Zmianą na lepsze może być również wymiana floty samochodów służbowych na modele elektryczne, ograniczenie podróży służbowych oraz wybieranie bardziej ekologicznych środków transportu, na przykład pociągów. Istotnym krokiem jest także odejście od paliw stałych na etapie wszelkiego rodzaju dostaw oraz zakupu energii cieplnej.

Media mają także ogromny potencjał edukacyjny. Promowanie materiałów dotyczących ekologii i działań, które jako społeczeństwo możemy podjąć, aby ratować planetę, jest nieodłączną częścią zielonej zmiany w tej branży.

…po wielkie zmiany!

Dążenie do pełnej neutralności klimatycznej wymaga również większych i bardziej gwałtownych zmian. W kontekście mediów największe znaczenie ma pozyskiwanie energii z odnawialnych źródeł. Aby firmy z branży mediowej mogły działać neutralnie dla środowiska, muszą przede wszystkim zainwestować w odnawialne źródła energii do zasilania serwerowni oraz produkowania reklam.

Obniżenie śladu węglowego konieczne jest również na wszystkich etapach związanych z zakupem mediów, co wymaga zaangażowania w zmianę po obu stronach tego procesu i dotyczy zarówno wydawców offline, jak i online.

Program Green GRP. Czym jest i czemu służy?

Inicjatywą, której celem jest maksymalne zredukowanie emisji CO2 pochodzącej z prowadzonych kampanii reklamowych, jest program Green GRP. Jak to działa?

W pierwszej kolejności marka oraz dostawca mediów przedstawiają projekt kampanii, a ClimatePartner za pomocą specjalistycznego modelu ekonometrycznego oblicza jej ślad węglowy oraz koszty rekompensaty. Następnie za zgodą reklamodawcy ClimatePartner aranżuje rekompensatę z projektem ochrony klimatu, dzięki czemu wyemitowana reklama jest w pełni neutralna klimatycznie.

Wszelkie działania objęte programem Green GRP otrzymają certyfikat oraz logo "Kampanii neutralnej dla klimatu".

Korzyści dla planety i dla reklamodawców

Pozytywne skutki zeroemisyjności odczuwa przede wszystkim nasza planeta, jednak wielu korzyści mogą spodziewać się także sami reklamodawcy.

Podejmując działania dążące do zeroemisyjności, firmy nie tylko stawiają ogromne kroki w kierunku ratowania środowiska i spowalniania negatywnych skutków ocieplenia klimatu, ale także dbają o swój dobry wizerunek. Proekologiczne podejście jest bowiem wyjątkowo istotne w oczach konsumentów, dlatego też może stać się niezwykle silnym narzędziem w budowaniu pozytywnego wizerunku marki.

Wybrane dla Ciebie

Trzy zielone komety widoczne na niebie. Jedna z nich będzie blisko Ziemi
Trzy zielone komety widoczne na niebie. Jedna z nich będzie blisko Ziemi
Rosja zbudowała własnego Starlinka na dronach. Ma poważne ograniczenia
Rosja zbudowała własnego Starlinka na dronach. Ma poważne ograniczenia
Rosja podwaja ceny eksportowanego uzbrojenia. Ujawniono dokumenty
Rosja podwaja ceny eksportowanego uzbrojenia. Ujawniono dokumenty
Wszechświat ma pamięć? Nowa teoria na to wskazuje
Wszechświat ma pamięć? Nowa teoria na to wskazuje
Dezinformacja na TikToku. Ekoinfluencerzy wprowadzają w błąd
Dezinformacja na TikToku. Ekoinfluencerzy wprowadzają w błąd
Nowe badania. Psy rozumieją słowa podobnie jak dzieci
Nowe badania. Psy rozumieją słowa podobnie jak dzieci
Nowy raport. Fale upałów i wzrost poziomu mórz
Nowy raport. Fale upałów i wzrost poziomu mórz
Postawili F-35 w stan gotowości. Będą pomagać w ochronie Polski
Postawili F-35 w stan gotowości. Będą pomagać w ochronie Polski
Rośnie w polskich lasach. Rekordzista to największy organizm świata
Rośnie w polskich lasach. Rekordzista to największy organizm świata
Szukali jej od dawna. Odkryli dopiero teraz
Szukali jej od dawna. Odkryli dopiero teraz
Dziesiątki czołgów T-72. Jednak oddadzą je Ukrainie?
Dziesiątki czołgów T-72. Jednak oddadzą je Ukrainie?
Uderzyła w Australię 11 milionów lat temu. A gdzie jest krater?
Uderzyła w Australię 11 milionów lat temu. A gdzie jest krater?