McDonald's chciał być ekologiczny. Teraz zmaga się z niezadowoleniem klientów

McDonald's chciał być ekologiczny. Teraz zmaga się z niezadowoleniem klientów

McDonald's chciał być ekologiczny. Teraz zmaga się z niezadowoleniem klientów
Źródło zdjęć: © iStock.com
Piotr Urbaniak
30.04.2019 11:35, aktualizacja: 30.04.2019 12:11

Brytyjski McDonald's wprowadził papierowe słomki do napojów, chcąc zredukować ilość odpadów z tworzywa sztucznego. Kilkadziesiąt tysięcy klientów podpisało petycję przeciw zmianie. Opowiadają się za powrotem słomek plastikowych. Są niezadowoleni z jakości nowego rozwiązania.

Inicjator akcji, Martin Reed, twierdzi, że papierowe słomki rozpuszczają się w napojach. Rozmiękłe włókna trafiają do ust.

- To jak picie koktajlu mlecznego przez rolkę po papierze toaletowym - nadmienia jeden z brytyjskich użytkowników Facebooka.

Do tej pory petycję podpisało ponad 35 tys. osób. Postulat brzmi: przywrócić słomki plastikowe we wszystkich 1361 restauracjach na terenie Wielkiej Brytanii.

Jak wynika ze statystyk, sieć McDonald's na Wyspach ma ponad 4 mln klientów dziennie. Dostarcza im około 1,8 mln słomek.

Klient zmiennym jest

Co zaskakujące, sama zmiana słomek plastikowych na papierowe także jest efektem nacisku na restaurację. Organizacje proekologiczne i część klientów postulowali o to w czerwcu 2018 r.

McDonald's najpierw wprowadził papierowe słomki w Wielkiej Brytanii, a do końca 2019 r. zamierza zrobić podobnie w pozostałych miejscach Europy.

W Polsce, póki co, papierowe słomki dostępne są tylko w kilku wybranych lokalizacjach.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (32)