McDonald's chciał być ekologiczny. Teraz zmaga się z niezadowoleniem klientów
Brytyjski McDonald's wprowadził papierowe słomki do napojów, chcąc zredukować ilość odpadów z tworzywa sztucznego. Kilkadziesiąt tysięcy klientów podpisało petycję przeciw zmianie. Opowiadają się za powrotem słomek plastikowych. Są niezadowoleni z jakości nowego rozwiązania.
Inicjator akcji, Martin Reed, twierdzi, że papierowe słomki rozpuszczają się w napojach. Rozmiękłe włókna trafiają do ust.
- To jak picie koktajlu mlecznego przez rolkę po papierze toaletowym - nadmienia jeden z brytyjskich użytkowników Facebooka.
Do tej pory petycję podpisało ponad 35 tys. osób. Postulat brzmi: przywrócić słomki plastikowe we wszystkich 1361 restauracjach na terenie Wielkiej Brytanii.
Jak wynika ze statystyk, sieć McDonald's na Wyspach ma ponad 4 mln klientów dziennie. Dostarcza im około 1,8 mln słomek.
Klient zmiennym jest
Co zaskakujące, sama zmiana słomek plastikowych na papierowe także jest efektem nacisku na restaurację. Organizacje proekologiczne i część klientów postulowali o to w czerwcu 2018 r.
McDonald's najpierw wprowadził papierowe słomki w Wielkiej Brytanii, a do końca 2019 r. zamierza zrobić podobnie w pozostałych miejscach Europy.
W Polsce, póki co, papierowe słomki dostępne są tylko w kilku wybranych lokalizacjach.