Matki najcenniejsze dla promocji marek na Facebooku

Sondaż przeprowadzony przez agencję Burst Media dowodzi, że 58 procent korzystających z Facebooka matek śledzi fanpage'e marek. Właśnie kobiety posiadające potomstwo oraz internauci w wieku 18-34 lat najczęściej reagują na promocyjne treści zamieszczane na portalach społecznościowych przez producentów. To zainteresuje reklamodawców i specjalistów od społecznościowej promocji produktów. Ciekawych danych jest jednak więcej.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jerry Bunkers / flickr.com / CC

Ogólnie 4. procent zapytanych facebookowiczów „lubi” na portalu marki, których na co dzień używają. Najczęściej podawanym powodem jest chęć okazania poparcia, a kolejny rodzaj motywacji to chęć bycia informowanym o nowych produktach, usługach i promocjach.

Z mediów społecznościowych korzysta 7. procent zapytanych, jednak to kobiety zaglądają na Facebooka, Twittera, LinkedIn i Foursquare najczęściej. Aż 49 procent pań zagląda na te strony „przynajmniej kilka razy dziennie”, podczas gdy tylko 34 procent panów przyznaje się do takiej częstotliwości sprawdzania Facebooka.

Wyniki ankiety wskazują, że mamy nie tylko spędzają wiele czasu na portalach społecznościowych, ale i poszukują w internecie informacji o produktach. 7. procent kieruje się w tym względzie opiniami blogerów.

Mark Kaefer z Burst Media skomentował: - _ Dla niektórych grup odbiorców, na przykład matek, media społeczne są nieodłącznym towarzyszem. Zważywszy na bliskie relacje między konsumentami i społecznościami online, reklamodawcy powinni wziąć pod uwagę media społeczne w swoich strategiach marketingowych. _

Autorzy badania uważają też, że kliknięcie „Chcę to!” lub „Dodaj do listy marzeń” to sieciowy odpowiednich zakupów robionych w sklepach pod wpływem chwilowego impulsu. Czyżby dowiedział się o tym Facebook?

Na potrzeby sondażu przepytano w maju 145. dorosłych Amerykanów.

Wybrane dla Ciebie

Rosja straciła kolejną unikatową maszynę. Wiele ich już nie zostało
Rosja straciła kolejną unikatową maszynę. Wiele ich już nie zostało
To był jeden z najnowszych pocisków Rosjan. Strąciła go tania antyrakieta
To był jeden z najnowszych pocisków Rosjan. Strąciła go tania antyrakieta
Amerykański następca ATACMS-a. Chcą go produkować 400 sztuk rocznie
Amerykański następca ATACMS-a. Chcą go produkować 400 sztuk rocznie
Wielki szturm Rosjan w obwodzie donieckim. Takiej masy dawno nie widziano
Wielki szturm Rosjan w obwodzie donieckim. Takiej masy dawno nie widziano
Nikt inny na świecie nie dał tylu czołgów. Polska pomoc dla Ukrainy
Nikt inny na świecie nie dał tylu czołgów. Polska pomoc dla Ukrainy
Są klientem Rosjan. Teraz kupują pociski z Wielkiej Brytanii
Są klientem Rosjan. Teraz kupują pociski z Wielkiej Brytanii
Bat na masy rosyjskich dronów. Będą produkować ich 2000 miesięcznie
Bat na masy rosyjskich dronów. Będą produkować ich 2000 miesięcznie
Airbus A320 przejmuje fotel lidera. Boeing 737 spada na drugie miejsce
Airbus A320 przejmuje fotel lidera. Boeing 737 spada na drugie miejsce
Jest wyjątkowy. Ma masę miliona Słońc
Jest wyjątkowy. Ma masę miliona Słońc
Powtórzy wyczyn Magellana. Autonomiczny dron w rejsie dookoła świata
Powtórzy wyczyn Magellana. Autonomiczny dron w rejsie dookoła świata
Kupili MiG-i od Rosjan. Miały awarię za awarią
Kupili MiG-i od Rosjan. Miały awarię za awarią
Mają unikat w skali świata. Chcą uczynić go jeszcze lepszym
Mają unikat w skali świata. Chcą uczynić go jeszcze lepszym