Masz nowoczesny telefon? Przygotuj się na awarię

Masz nowoczesny telefon? Przygotuj się na awarię

Masz nowoczesny telefon? Przygotuj się na awarię
Źródło zdjęć: © Jupiterimages
23.06.2010 15:23, aktualizacja: 23.06.2010 15:40

Smartfony okazują się urządzeniami delikatnymi i podatnymi na niektóre typy awarii, a ponad 25 proc. iPhone'ów ulegnie awarii w ciągu najbliższych dwóch lat - twierdzą portale informatyczne

Jak podaje portal magazynu komputerowego Computerworld, firma serwisowa Apple - SquareTrade Inc. - serwisująca najczęściej kupowany smartfon na rynku jakim jest iPhone, poinformowała że około 2. proc. tych urządzeń odnosi poważne awarie w ciągu 2 pierwszych lat eksploatacji. Firma zbadała przyczyny 25 000 napraw gwarancyjnych.

Obraz
© (fot. Jupiterimages)

Jak powiedział Computerworld Vince Tseng, prezes SquareTrade Inc. w przypadku napraw gwarancyjnych w 24-miesięcznym okresie badawczym, który zakończył się tego lata, 2. proc. użytkowników zgłaszało chęć wymiany lub naprawy po nagłym uszkodzeniu urządzenia, zaś 10 proc. - awarię sprzętową.

Jak natomiast stwierdził wiceprezes SquareTrade Inc. ilość awaryjnych iPhone'ów spada w porównaniu z 200. rokiem - obecnie 36 proc. smartfonów Apple jest od razu dobrej jakości.

Według portalu The Asian Times dane te są podobne dla wszystkich smartfonów. Urządzenia te są delikatne; zawodzą w nich najczęściej wyświetlacze i moduły łączności. Według The Asian Times w przypadku telefonów starszych niż 2-3 lata współczynnik awaryjności wynosi od 30 do 40 proc. Dla starszych smartfonów współczynnik ten jest stały niezależnie od marki.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (134)