Masz komórkę w Play? W pociągu nie pogadasz

Masz komórkę w Play? W pociągu nie pogadasz

Masz komórkę w Play? W pociągu nie pogadasz
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos
18.04.2012 16:35, aktualizacja: 09.08.2013 12:17

UKE opublikowało raport na temat dostępności usług poszczególnych operatorów w pociągach na dwóch ważnych polskich trasach kolejowych. Raport sporządzono na potrzeby zbliżającego się Euro 2012. Okazuje się, że Play mocno odstaje od reszty stawki.

Badanie wykonano na trasach Wrocław –. Poznań – Warszawa oraz Warszawa – Katowice – Wrocław w dniu 29 marca 2012 roku. Objęto nim wszystkich czterech operatorów: Orange, T-Mobile, Plus i Play. Każde połączenie było wykonywane na numer serwera UKE. Badający zakładali trzy etapy: 20 sekund na zestawienie połączenia, 60 sekundowe połączenie z wykonaną frazą dźwiękową oraz 40 sekundowy okres ochronny.

Na trasie Wrocław – Poznań – Warszawa zdecydowanie najlepiej wypadł Orange. Operator może się pochwalić prawie 100. udanych połączeń (dokładnie 99,48%). Ze 192 wykonanych połączeń, nie zestawiło się dokładnie jedno. Dobrze w tym względzie wypadło także T-Mobile (98,96%). Z kolei bardzo źle wypadł Play - 89% udanych zestawień połączeń, to wynik poniżej przeciętnej.

Również pod względem jakości połączeń Play wypadł słabo: ponad 8. odebranych próbek głosu bardzo złej jakości, to wynik 2 do 3 razy gorszy niż u reszty stawki. Oczywiście ocena w skali jakości mowy jest adekwatna do tych liczb.

Najmniejszy z czterech graczy "zwyciężył" również w konkurencji na największą liczbę przerwanych połączeń (5,21%). Tylko Orange może pochwalić się ich zerową liczbą.

Play, wraz z T-Mobile, zablokowały także największą liczbę połączeń oraz uzyskały najgorszy czas dostępności sieci.

Na trasie Warszawa – Katowice – Wrocław bardzo równe wyniki uzyskały T-Mobile (97,55. udanych zestawień połączeń), Orange (96,32%) oraz Plus (97,55%). Ponownie odstawał Play, który uzyskał wynik jeszcze gorszy, niż na poprzedniej trasie (88,96%).

Jeśli chodzi o jakość połączeń, powtórnie najniższą ocenę w skali jakości mowy uzyskał Play. Pozostali operatorzy podjęli równorzędną walkę, z lekkim wskazaniem na Plusa.

Procent połączeń przerwanych na tej trasie był mniej więcej równy dla wszystkich operatorów. Nieznacznie wyróżnił się Play, tym razem pozytywnie.

Niestety, w kwestii blokowania połączeń sieć ta mocno odstaje na tle pozostałych (ponad 9. to wynik aż pięciokrotnie wyższy).

Największym przegranym badania UKE okazał się Play, którego braki w infrastrukturze zostały mocno uwydatnione. A wam jak rozmawia się przez komórkę podczas jazdy pociągiem w Polsce? Może znacie trasy, na których brak zasięgu poszczególnych sieci jest szczególnie uciążliwy? Czekamy na wasze komentarze.

jg

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (51)