Mars: Ciekawe miejsca, które mogą odwiedzić przyszli turyści

Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons CC0 | NASA
Karolina Modzelewska
03.10.2019 10:36, aktualizacja: 03.10.2019 11:04

Mars to planeta ogromnych kontrastów – potężne wulkany, głębokie kaniony i kratery. W przyszłości będzie niesamowitym miejscem do zwiedzania, które znajdzie się na liście niejednego podróżnika. Zanim jednak uda nam się dotrzeć na Czerwoną Planetę warto przyjrzeć się bliżej lokalizacjom godnym uwagi.

Statek kosmiczny, który poleci na Marsa będzie potrzebował płaskiej równiny, na której bezpiecznie wyląduje. Być może miejsce lądowania będzie znajdowało się w pobliżu największych "atrakcji" Czerwonej Planety.

Olympus Mons

© East News | DETLEV VAN RAVENSWAAY/Science Photo Library/East News

Olympus Mons to jeden z ciekawszych wulkanów w Układzie Słonecznym. Leży w regionie wulkanicznym Tharsis, którego wielkość jest mniej więcej tego samego rozmiaru co stan Arizona.

Wulkan ma wysokość 25 km, co sprawia, że jest 3 razy wyższy niż Mount Everest, czyli najwyższy szczyt Ziemi. Jego średnie nachylenie wynosi 5 proc. dzięki czemu wejście na wulkan nie będzie, aż takim wyzwaniem.

Wulkany Tharsis

© East News | DETLEV VAN RAVENSWAAY/Science Photo Library/East News

Wspinając się na Olympus Mons można podziwiać inne wulkany w regionie Tharsis. Według NASA jest ich tutaj 12. Są on znacznie większe niż te na Ziem. Średnia szerokość wulkanu to około 4000 km.

Medusae Fossae